پروژه مرمت مجموعه حسینه حوض بازو به مراحل پایانی نزدیک می شود

شهردار بافق گفت: مرمت محورگردشگری،ساباط، آب انبار و حسینه حوز بازو این شهر با مشارکت میراث فرهنگی استان یزد در حال اتمام است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سیدعلی نوروززاده، با بیان اینکه بافت‌های تاریخی، کانون و هسته شهرها هستند، هدف از اجرای این پروژه را در بافت تاریخی شهرحفظ هویت عینی و ذهنی شهر و سبک زندگی مردمان این دیارعنوان کرد و افزود: این بافت ها پایه بسیاری از آداب و رسوم و حتی فرهنگ مردم در ادوار گذشته است.
شهردار بافق ساماندهی و مرمت آثار و ابنیه تاریخی این شهر را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: طرح مرمت محور حسینه حوض بازو، با صرف اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال، مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی خاطر نشان کرد: از این رقم هزینه، بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از سوی شهرداری بافق پرداخت و بقیه نیز توسط میراث فرهنگی تامین شده است.
نوروززاده همچنین از اجرایی شدن پروژه احیا و ساماندهی محور فرهنگی ، تاریخی و گردشگری میدان امام زاده عبدالله(ع) تا میدان خان بافق خبرداد و گفت: قرارداد عملیاتی شدن این طرح نیز با اداره کل میراث فرهنگی منعقد شده و شهرداری طرح مرمت این محور را آماده کرده و به زودی شاهد آغازعملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.
وی هزینه اجرای طرح مرمت میدان امام زاده عبدالله(ع) تا میدان خان را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری بافق تامین خواهد شد.
شایان ذکر است: محله حوض بازو یکی از محلات تاریخی شهربافق مربوط به دوره قاجاریه است که در مرکز شهر حد فاصل میدان خان و خیابان شیخ محمد تقی بافقی واقع شده است.
این محله قدیمی شامل: مرکز محله ای متشکل از حسینیه ، آب انبار ، ساباط، بالا نشین و خانه تاریخی است که معابرموجود در این محله بواسطه قرابت میدان خان به عنوان محورهای حرکتی، گردشگری، تاریخی شهربافق محسوب می شود.
گفتنی است که آب انبار و حسینه حوض بازو با شماره ۱۴۵۲۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»