روش های تمیز کردن گوش

گوش یک عضو حساس و آسیب پذیر است که وارد کردن جسمی به آن باعث آسیب به پرده گوش و اختلال در شنوایی می شود،به همین دلیل شما را با روش های خشک کردن گوش آشنا می کنیم.زمانی که افراد دست به چنین کاری می‌زنند جرم در گوش به انتهای کانال گوش هدایت می‌شود و می‌تواند در انتهای کانال جمع شده و احساس ناخوشایندی را برای فرد ایجاد کند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خیلی از افراد عادت دارد برای تمیز کردن گوش از اجسامی نظیر گوش پاک کن، خودکار، کلید و … استفاده کنند که بسیار برای گوش مضر است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ابراهیم رزم پا با بیان این مطلب افزود: تمیز کردن گوش باید ازسوی یک متخصص گوش و حلق و بینی صورت بگیرد تا به گوش آسیب نرسد.

وی ادامه داد: برخی با استفاده از گوش پاک کن، چوب کبریت یا وسایل خطرناکتری اقدام به تمیز کردن گوش از جرم می‌کنند یا قصد دارند تا بعد از استحمام آن را خشک کنند، این کار بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث شود تا به مخاط گوش که بسیار حساس است آسیب برسد.

رزم پا تاکید کرد: زمانی که افراد دست به چنین کاری می‌زنند جرم در گوش به انتهای کانال گوش هدایت می‌شود و می‌تواند در انتهای کانال جمع شده و احساس ناخوشایندی را برای فرد ایجاد کند. این درحالی است که جرم گوش خود به خود تخلیه و خارج می‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه وارد کردن اجسام خارجی به گوش می‌تواند در کاهش شنوایی موثر باشد، تصریح کرد:استفاده از وسایل خطرناک برای تمیز کردن گوش می‌تواند تا ۳۰ درصد به شنوایی افراد ضربه بزند.

وی توصیه کرد: بهترین راه برای خشک کردن گوش استفاده از سشوار است و بهترین راه برای تمیز کردن جرم آن مراجعه به پزشک متخصص است. گوش عضو حساسی است که ممکن است با هر نوع تحریکی آسیب ببیند و این آسیب برگشت ناپذیر خواهد بود.

منبع/شفا آنلاین

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در