پزشک سونوگرافی بافق کجاست؟

به گزارش هفته نامه افق کویر، مدتی است که دستگاه سونوگرافی برای بافقی ها کارسازکه نیست هیچ ،به گفته برخی از شهروندان بومی و غیربومی برایشان درد سرساز هم شده است که ما گزارشاتی را درج نمودیم که به برخی از آنها اشاره می نماییم و برای بار دیگر با یکی از شهروندان معترض به گفتگو نشسته ایم.
در ماههای گذشته بانویی باردار به دفتر هفته نامه افق کویر واقع در خیابان ۱۴ معصوم بافق مراجعه نمود و بیان کرد: زمانیکه برای سونو به بیمارستان رفتم پزشک سونوگرافی متاسفانه اعلام کرد که جنین، قلب ندارد و بایدآن را سقط نمایی که خوشبختانه در آنجا اقدام به بستری نکردم و به همراه خانواده راهی یزد شدم که پس از سونو پزشک اعلام کرد: جنین کاملا سالم است و قلب هم دارد که حال هم که جویا شده ایم فرزند وی سالم به دنیا آمده است
مدتی بعد بانوی جوان دیگری که تمامی داروهای درمانی خود را به همراه داشت معترض به دفتر هفته نامه افق کویر مراجعه نمود وگفت: چندماه گذشته درد در پهلوی خود احساس کردم که پس از سونوگرافی در بیمارستان بافق پزشک گفت سنگ کلیه دارم و تعدادی از سنگها بسیار بزرگ می باشد و تحت درمان در همین بافق با داروهای بسیار قوی قرار گرفتم که پس از سپری کردن چندماه از مصرف این داروها تصمیم به رفتن نزد پزشک متخصص در یزدنمودم که با گرفتن سونوگرافی دیگری فهمیدم اصلا کلیه هایم سنگ ندارد و من هیچ سنگی را دفع نکرده بودم و متوجه شده ام تشخیص کاملا اشتباه بوده است.
درنوروز امسال، در روزهای تعطیل، خانواده ای دیگر بخاطر نبود پزشک سونوگرافی، سرآسیمه و با نگرانی تمام، شب هنگام فرزند خود را بنابر توصیه پزشک متخصص اطفال به یزد بردند و تا ۱۵فروردین برای درمان دختر خردسالشان بین راه بافق و یزد در تردد بودند.
حال، باری دیگر شنبه شب، سید یحیی حسینی، کارمند بانک ملی مرکزی بافق، به دفتر افق کویر مراجعه نمود و شاکی از نبود پزشک سونوگراف در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق بود.
وی گفت : حدود ۳ماه پیش، پنجشنبه عصربود که فرزندم دل درد شد به بیمارستان مراجعه نمودیم و پزشک معالج دارو تجویزنمود که جمعه صبح بهتر نشد؛ مجددا به بیمارستان مراجعه کردیم که بخاطر نبود پزشک سونوگرافی مجبور شدیم به یزد رفته؛ سپس با گذشت چندماه مجددا برای مداوای مادرم که مراجعه کرده ام بازهم می گویند: دکتر یک هفته است که به مرخصی رفته و پایش شکسته است و تا ۱۵اردیبهشت نخواهد آمد. من با شماره تلفن ۱۵۹۰ مربوط به شکایات تماس گرفتم که اعلام کردند، درهرصورت دکتر باید باشد و طی ۴۸ ساعت آینده پاسخ خواهیم داد که حتی هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم!
صحبت من با مسئولین این است : شهر ۵۰هزارنفری با بیمارستانی درجه ۱ چرا نباید پزشک سونوگراف داشته باشد! و مردم ۱۲۰ کیلومتر مسیر را تا یزد بروند؛ در آنجا هم با نداشتن نوبت با مشکل برخورد کنند!
شهرهای دیگر مطب در سطح شهر دارند؛ در این شهرهم باید بیمارستان دولتی چنین وضعیتی برای سونو گرافی داشته باشد؟
آیا ریاستی نیست و نظارتی نباید از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد صورت بگیرد؟
در ادامه خبرنگار افق کویر در طی تماسی با دکتر افشار، رییس بیمارستان ولیعصر(عج)جویای مشکلات گردید. وی گفت: متاسفانه مدتی پیش یک آقا که برای سونوگرافی مراجعه کرده بود با پزشک درگیر می شود که کار به نیروی انتظامی می کشد وحتی بانویی دیگر هم در وقتی دیگر با حرفهای رکیکش پزشک سونوگراف را مورد اهانت قرار می دهد.
وی ادامه داد: پیش تر از اینها، خانم دکتر از ایجاد مزاحمت برخی از شهروندان توضیحاتی داد و همه اینها منجر به آن شد که این دکتر سونوگراف از بافق برود. وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم ایشان را که ۲۴ ساعت در بیمارستان حضور داشتند؛ مجددا برگردانیم.
دکتر افشار گفت:شهرستان هایی هستند که هرروز و ۲۴ ساعت از داشتن پزشک محروم هستند و تنها یک الی دو روز در هفته پزشک سونوگرافی در بیمارستانشان حضور پیدا می کند. وی اظهار امیدواری کرد تا این مسایل حل و فصل شود.

الهام نصیرزاده 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل