ناگفته های دکتر افشاری در طول ۸سال ریاست بیمارستان ولیعصر(عج) بافق

هفته نامه افق کویر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بافق گفتگویی با دکتر افشاری رییس سابق این بیمارستان انجام داده است.
افق کویر: در ابتدا توضیحاتی پیرامون دوره خدمتتان در شهرستان بافق بدهید، در این مدت با چه مشکلاتی روبرو بوده اید؟
حدود ۲ سال ریاست مرکز بهداشت بافق و ۸ سال ریاست بیمارستان بافق را بر عهده داشتم. بنده جزو محدود مدیرانی بودم که بلافاصله پس از یکماه حضور در بافق خانواده ام نیز در شهرستان ساکن شدند. فرزندم متولد بافق و دوم دبستان می باشد که در همین مدارس بافق درس می خواند. ما طی این مدت در جاده بافق- یزد بسیار تردد داشته و با صحنه های تصادف زیادی مواجه گردیدیم، حتی چند دفعه جان خود و خانواده ام در همین رفت و آمدها به خطر افتاد؛ اگرچه درحال حاضر این جاده به خاطر اقلیم بی روح است؛ اما کیفیت جاده بسیار خوب شده و جزء یکی از با کیفیت ترین جاده های کشور است.
در دوره مسئولیتم چند مشکل در بیمارستان وجود داشت؛ از قبیل دور بودن بافق از مرکز به همراه جاده نامناسبی که اکنون مناسب شده است. سال اول مشکل اصلی بیمارستان کمبود نیرو فنی و پزشک بود که بسیار روی این موضوع کار کردیم؛ درمجموع پزشک بومی در شهرستان کم است و آمدن غیربومی به بیمارستان مشکل می باشد. مردم انتظارتی از ما دارند که هم معقول است و هم برخی انتظارات بالا می باشد.
اوایل ورودم درآمد بیمارستان بسیار کمتر از خرجمان بود با برنامه ریزی هایی که انجام گرفت در حال حاضر جزء یکی از ۲الی ۳ بیمارستان استان هستیم که خرجمان کمتر از دخلمان است، ترازمان مثبت می باشد و با در آمدهایی که داریم کارهای بسیاری بزرگی می توانیم انجام دهیم. تجهیزات و تأسیسات هم به سختی در بافق انجام می شد؛ به خاطر دارم برای تهیه یک پیچ که در بافق نبود از یزد باید تهیه می کردیم؛ متأسفانه آن روزها یک کارشناس برق خبره هم نبود؛ واقعاً اداره کردن بیمارستان در اوایل با وجود چنین مسائلی بسیار سخت بود.
افق کویر: میزان رضایت شما از بیمارستان چقدر می‌باشد؟
همکاران و کادر بیمارستان بسیار همراه بنده بودند؛ برای درجه ۱ شدن خیلی کارهای فوری باید انجام می گرفت؛ ضمن اینکه کارها بسیار فنی بود و برای همکاران که آموزش ندیده بودند بسیار سخت بود؛ اما آنها پرانرژی و پرتلاش وارد کار شدند و با کمک یکدیگر ظرف مدت یکسال بیمارستان را از درجه ۲ به درجه ۱ تبدیل کردیم و هرسال که گروه ارزیابی وزارتخانه و بیمه که یک گروه کشوری هستند جهت ارزیابی به بیمارستان می آیند هر سال نمره ما نسبت به سال های قبل بیشتر شده است؛ تقریباً بیمارستان در یک الی دو سال آینده می تواند درجه یک مثبت و عالی را هم کسب کند. در حال حاضر درجه عالی را ۵ بیمارستان در کشور دارند که آنها از امکانات خصوصی و خیلی عالی برخوردارند و برای ارباب رجوع در واقع بصورت vip(ویژه) می باشند.
افق کویر: بهترین فرماندار و مسئول در طول خدمتتان چه کسی بوده است؟
نام آورده نشود بهتر است، ولی اکثر فرمانداران همراه ما بودند امام جمعه شهر همیشه حامی ما بوده و تمامی مسئولین با ما همراهی داشته اند، حتی اکثر اعضای شورای شهر ما را حمایت کردند و خدا را شکر باعث شد کارهای بسیار بزرگی انجام شود و با تمامی مشکلات و کمبودها بیمارستان بافق ارتقا یابد؛ البته بودند افرادی که به هر شکل از ما خوششان نمی آمد و با آمدن یک مسئول کارشکنی هایی انجام می‌دهند هرچند نمی دانم چه هدفی دارند.
افق کویر: بهترین و بدترین خاطره در دوره مسئولیتتان را بیان کنید:
بهترین خاطره تودیع بنده بود و بدترین هم روزی که من به عنوان رییس بیمارستان انتخاب شدم. آن زمان اوضاع بیمارستان بد بود بخش زنان بیمارستان ۳ ماما بیشتر نداشت که شبانه روز کار می کردند. در بخش های دیگر هم کمبود پرستار داشتیم که بلافاصله رایزنی هایی در یزد انجام گرفت و ۸ نیرو برای بافق فرستاند که با شرایطی که غیربومی بودند به سختی قبول کردند که به بافق بیایند در بیمارستان اسکان نداشتیم، نزد یکی از مسئولین رفته و درخواست منازل سازمانی کردم که موافقت نکرد و به من گفت می خواهی خانه خودم را بدهم اینها را اسکان بدهید به هر حال اینگونه جواب شنیدم.
افق کویر: با این وجود که می فرمایید بهترین خاطره تودیع شما بوده است آیا در بافق خواهید ماند و چه سمت هایی به شما پیشنهاد داده شده است؟
مسئولیتهای مختلفی به من پیشنهاد شده است تا الان قبول نکردم و احتمال زیاد تصمیم دارم مسئولیت را کنار بگذارم و احتمال ۹۵%از بافق خواهم رفت.
افق کویر: در پایان چه صحبتی با مردم و مسئولین دارید؟
هر مسئولی که به این شهر می آید چه بومی چه غیر بومی با وی همکاری کنند تا بتواند کاری برای شهر انجام دهد هدفشان کمک باشد و کاری به بومی و غیربومی وی نداشته باشند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام