چند قدم تا هویت پنهان بافق

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی بافق و گردشگری «لیلا رنجبر» در گفتگوی با خبرنگار هفته نامه افق کویر در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت قاضی میر جعفر به عنوان هویت پنهان بافق چیست و چه اقداماتی برای احیاء این هویت دارید، گفت: برای پی بردن به بناهای تاریخی نیاز به دستگاه ژئو فیزیک بود که قرار شد از تهران به اینجا آورده شود، چون سیستم هزینه براست، قرار شد، فرمانداری آن را از محل دودرصد تأمین اعتبار کند. فردی به نام «محمدیان» قرار شده از هفته آینده به بافق برای دومین مرتبه سفر کند. در صورت مستعد بودن وضعیت جوی کار آغاز خواهد شد.
وی افزود: قرار شده شهرداری اطراف محل مورد نظر را حصار(فنس) بکشد. پس از اتمام این عملیات، معاون میراث فرهنگی در برنامه کاری قرار می هد، تا کاووش بشود. این کار به شرط یاری کمکهای دولتی تا ۵ سال طول می کشد و حداقل تعیین تکلیف برای کشاورزان و قاضی میرجعفر خواهد شد.
وی درباره روستاهای گردشگری گفت: ۵ روستای هدف گردشگری داریم وسعی شده در هر کدام از این روستاها ، یک بوم گردی داشته باشیم. ۸ بوم گردی احداث شده است، روستاهای هنسک، سیدآباد و گزستان قابلیت را دارند، اگر در خواستی باشد، همراهمی خواهیم کرد. این اشکال است که بگوییم تب بوم گردی در بافق راه افتاده است. ما باید برای جذب گردشگر یک مکان بوم گردی داشته باشیم. در خود شهر اگر متقاضی هست، حمایت می کنیم، ولی نیازی نمی بینیم.
خانه های قدیمی زیر چتر حمایت میراث
وی افزود: سال پیش هم گفتم، اعتبار ملی در نظر گرفته می‌شود ، خانه ها را باز سازی و درست می کنند و تنها محدودیت این است که نمی توانند خراب کنند، ولی قابل فروش و انتقال هست.

محمد حسین تشکری 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل