اولین جلسه شورای زکات بافق در سال ۹۷ برگزار شد

در آستانه ماه مبارک رمضان اولین جلسه شورای زکات بافق در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
اولین جلسه شورای زکات شهرستان بافق در سال ۱۳۹۷ با حضور حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی،فرماندار، رئیس و قائم مقام شورای زکات شهرستان و دیگر اعضای شورا در محل دفترامام جمعه برگزار شد.
درابتدا این جلسه دبیر شورای زکات و مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان به بیان فعالیت ها وعملکردهای شاخص درسال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: با تلاش امام جمعه،فرماندار،اعضای شورا و مودیان زکات و عاملین جمع آوری و نیز مبلغین توانسته ایم درسطح استان یزد خائز رتبه های برتر شویم.
وی افزود: در سال ۹۶ بنابر تصمیمات اتخاذ شده در زمینه جذب و هزینه کرد زکات، مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زکات اعم از واجب و مستحب و فطریه جمع آوری شده است که این مبالغ در زمینه امورمعیشتی،درمان،جهیزیه،مسکن و بخشی هم در قالب طرح های عمرانی شامل ساخت،تعمیر و تجهیز مساجد،حسینیه ها و اماکن مذهبی هزینه شده است.
هاشمی پور در پایان سخنان خود مطالبی را پیرامون مساله زکات فطریه با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان بیان کرد واظهارامیدواری کرد: همچنان که درسال های گذشته زکات فطریه با ساز و کار خاص خود برگزار شده است، امسال نیز باقوت و همت بالاتر انجام می پذیرد و دستگاه های مربوطه همکاری خود را در این زمینه مبذول می دارند.
درادامه هریک ازاعضای شورای زکات به بررسی عملکرد وفعالیت های خود پرداختند و گفتند: نسبت به وظایف ذاتی خود در دبیرخانه شورای زکات همکاری لازم را خواهند داشت.
سپس شهردار و رؤسای شورای اسلامی شهرستان و شهر ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته و اقدامات انجام شده اشاره کردند: درخصوص مصوبات جلسات شورای سال گذشته مبنی بر نامگذاری یکی از میادین سطح شهر به نام میدان زکات اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و تاپایان خرداد ماه این میدان به بهره برداری می رسد.
در بخش دیگر از این نشست قائم مقام شورای زکات و فرماندار بافق ضمن ابراز رضایتمندی از فعالیت های انجام گرفته نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیرخانه شورای زکات شهرستان در رفع فقر و محرومیت و فعالیت های صورت گرفته در زمینه طرح های مختلف ازجمله مفتاح الجنه، زکات واجب ومستحبی،شجره طیبه ابرازخرسندی نمودند و آمادگی خود را برای هر گونه مساعدتی در زمینه اجرای این طرح ها اعلام نمودند.
در پایان این نشست رئیس شورای زکات و امام جمعه بافق ضمن تشکر از همکاران خود در دبیرخانه شورای زکات و مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) واعضای محترم شورای زکات درسال ۱۳۹۶ اشاره کرد: در اسلام حفظ کرامت وشخصیت انسان مسئله ای بسیار مهم واساسی است و این بدین معنی است که ما باید کرامت یک انسان نیازمند و محروم را پاس بداریم،چرا که این در سیره انبیاء و امامان معصوم بوده است.
وی کسب رتبه دوم در زکات واجب و کسب رتبه اول طرح مفتاح الجنه در سطح استان یزد را به مردم فهیم و سخاوتمند،مودیان وعاملین جمع آوری،مبلغین و اعضای شورای زکات شهرستان تبریک و از خداوند متعال رحمت و برکت و نزول باران الهی را خواستار شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی