پزشکان از یزد به بافق نمی آیند

به گزارش هفته نامه افق کویر، نشست شورای سلامت در آبان سال ۹۶ در بافق با حضور مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزد برگزار گردید. وی در این نشست تخصیص پزشک متخصص داخلی از ابتدای آذر ۹۶ و نوید آمدن متخصص جراحی جهت انجام جراحی های محدود و تأمین ۴ متخصص تا پایان همان سال در پلی کلینیک تأمین اجتماعی بافق را مطرح نمود و خبر از بهره برداری دستگاه رادیو لوژی تا دوماه آینده یعنی دی ماه ۹۶ در این پلی کلینیک را اعلام کرد. خبرنگار افق کویر در خصوص میزان تحقق وعده های داده شده گفتگویی با دکتر توحیدی فر مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد انجام داده است.
دکتر توحیدی فر گفت: در حال حاضر دکتر حبیبیان و دکتر استقامت دو متخصص اطفال بعد از آن نشست شروع به کار نموده اند و دکتر بصیرت متخصص زنان و زایمان قراردادشان در سال ۹۷ منعقد گردیده و در پلی کلینیک بافق به کار پرداخته اند.
وی درخصوص متخصص داخلی گفت: با دانشگاه صحبت و دکتر میرترابی را معرفی نموده ایم اما بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)بافق و البته بیشتر رییس بیمارستان مخالفت دارند تا وی از طرح تمام وقت خارج شود.
توحیدی فر افزود: دکترمیرترابی با امدن نزد ما از طرح تمام وقتی خارج نمی شود وهمانطور طرح تمام وقتی را به ایشان پرداخت می نماییم وبا معاون درمان در حال رایزنی می باشیم تا این متخصصین در درمانگاه ما هم حضور داشته باشند این متخصص اعلام آمادگی کرده اند؛ فقط با رییس بیمارستان بافق باید هماهنگ نماییم و ما برای پرداخت و فضای فیزیکی هیچ مشکلی نداریم .
دکترتوحیدی فر ادامه داد: از یزد پزشک به بافق نمی آید این مشکل ما می باشد و باید از نیروهایی که به بافق آمده اند استفاده خدمتی بگیریم نیروها راضی هستند نزد ما بیایند، چون پرداخت های دانشگاه بهتر است؛ اما رییس بیمارستان قبول نمی کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در خصوص دستگاه رادیو لوژی بیان داشت: این دستگاه در پلی کلینیک نصب شده است و در گذشته دکتر حیدری را به عنوان مسئول فنی معرفی کرده ایم و نیروی آن را هم در دیداری که دوهفته گذشته صباغیان نماینده مجلس داشته است مجوز استخدام آن در مراحل اداری قرار دارد تا بیاید و ما آزمون برگزار نماییم و تکنسین رادیولوژی را استخدام و دستگاه را راه اندازی نماییم.
دکتر توحیدی فر درپاسخ به اعتراض کمبود نیرو در پلی کلینیک تأمین اجتماعی بافق گفت:کمبود نیرو نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که یعنی کادر تکمیل می باشد و دیگر نیازی به نیرو ندارند؟افزود: کادر زمانیکه ۶ الی ۸ متخصص حضور پیداکنند و افراد دیگر بیایند به مرور نیرو خواهیم گرفت از الآن نیرو نخواهیم گرفت که آنجا بنشینند و به نسبت کاری که دارد انجام میشود درمانگاه اصلاً با کمبودنیرو مواجه نیست در عین حال برای ارائه بهتر خدمات اسامی تعدادی جهت جبران مواردی که هست و شخصی که میخواهد به مرخصی برود به امورات اداری سازمان ارسال گردیده و با حضور دکتر نوربخش و صباغیان نماینده مردم مجلس شورای اسلامی قول داده شده است
وی درپایان تصریح کرد: ما آمادگی داریم پلی کلینیک را در بالاترین سطح اعلا برسانیم؛ فقط استدعا داریم عزیزانی که در دانشگاه بخصوص شبکه بهداشت و درمان بافق و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)بافق هستند با ما این همکاری را داشته باشند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در