دانشگاههای بافق پتانسیل لازم برای ایجاد رشته های پزشکی را ندارند

به گزارش هفته نامه افق کویر، سالیان متمادی است که هفته نامه افق کویر پیگیر کمبود پزشک و متخصص در شهرستان بافق است. هفته گذشته خبرنگار ما گفتگویی با دکتر توحیدی فر مدیریت درمان تأمین اجتماعی بافق انجام داده است که در آن گزارش مطرح شد که پزشکان تمایلی به حضور در بافق و خدمت رسانی در این شهر ندارند. در این گزارش به سراغ رؤسای دانشگاه آزاد و پیام نور رفته و این پرسش را مطرح کرده ایم که آیا دانشگاههای بافق ظرفیت ایجاد رشته پزشکی را دارند تا در سالهای آینده مشکل کمبودمتخصص شهرستان از طریق فارغ التحصیلان پزشک بومی رفع شود یا خیر؟!
دکتر لازمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در این باره گفت: ایجاد و توسعه رشته های تحصیلی در دانشگاه؛ مستلزم تأمین هیات علمی مرتبط و همچنین امکانات و زیرساختهای پژوهشی و آموزشی می باشد که دراین خصوص باتوجه به حساسیت رشته های پزشکی، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی افزود: باتوجه به سابقه دانشگاه آزاداسلامی بافق که توسعه و فعالیت آن در رشته های مهندسی و برخی از رشته های علوم انسانی بوده است؛ بنابراین درحال حاضر پتانسیل لازم برای ایجاد رشته های پزشکی را ندارد و برای اینکه ایجاد رشته های پزشکی و زیرمجموعه آن در برنامه کاری دانشگاه قرارگیرد، نیاز به به مطالعه و بررسی دقیق و کارشناسی هست.
دکتر اعظم ابراهیمی، رییس دانشگاه پیام‌نور بافق در این خصوص گفت: دانشگاه پیام نور در این مورد نمی تواند ورود پیدا کند، چون بیشتر در ارائه رشته علوم انسانی ورود پیدا کرده است و در اساسنامه آن هم آمده است که فقط رشته علوم انسانی و رشته فنی مهندسی داشته باشد.
وی تصریح کرد: رشته پزشکی و پیراپزشکی در هیچکدام از واحدها و مراکز پیام نور کشور تدریس نمی شود؛ فقط مهندسی پزشکی یعنی رشته هایی که ترکیبی است و میان رشته ای باید باشد و ما نمی توانیم رشته پزشکی را داشته باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی