سرانجام منشا بوی بد هوای تهران مشخص شد

استاندار پایتخت ایران در رابطه با بوی بد در تهران گفت: بررسی ها نشان می‌دهد در منطقه یافت‌ آباد SO۲ نسبت به سایر مناطق شهر افزایش داشته که این مسئله نشان دهنده آن است که ترکیب این بو از سولفور می باشد.اواسط دی ماه سال جاری در شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران به مدت چند ساعت بوی نامطبوعی احساس شد که موجب آزار شهروندان شده بود. این بوی بد از ظهر تا شب در حال پخش شدن بود. منشا اصلی این بوی نامطبوع به گفته استاندار تهران مشخص شده است. زمان انتشار بو بعضی از مردم احتمال می دادند این بو از فاضلاب قدیمی مرکز پلاسکو یا بوی فعالیت های آتشفشانی باشد اما برخی دیگر می گفتند بوی زباله است. برای آگاهی از منشا بوی بد هوای تهران با نیک صالحی همراه باشید.

مشخص شدن منشا بوی بد هوای تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در خصوص بوی نامطبوع در مناطق شهر تهران گفت: آنچه اقدام علمی بود صورت گرفت. پژوهش‌ها نشان می‌دهد در منطقه یافت‌آباد SO۲ نسبت به سایر مناطق افزایش داشته که این مورد نشان می‌دهد ترکیب این بو از سولفور است.

منشا بوی بد هوای تهران

وی افزود: نسبت دادن این بو به مواد شیمیایی بیشتر بوده و شاید حتی ریزش بطری ۲۲۰ لیتری از نوعی ماده شیمیایی بتواند در سطح یک شهر بوی نامطبوع ایجاد کند.

منشا بوی بد هوای تهران چیست؟

استاندار تهران بیان کرد: بوی نامطبوع حدفاصل مرقد امام خمینی تا فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل این است که در بخش شمالی این اتوبان کشتارگاه‌ها و گاوداری‌ها وجود دارند که پساب آنها وارد محیط زیست می‌شود. همچنین کارخانجات لبنی، چرم‌سازی و… می‌توانند دلیل ایجاد بوهای نامطبوع در این حدفاصل باشند.

محسنی افزود: برای بررسی منشأ اصلی این بوی بد ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده که ۵۰ درصد آن اکنون اختصاص یافته است.

خبر آنلاین

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی