بافق در گذر سال ۱۳۹۷

از همه سوی جهان جلوه او می بینم
جلوه اوست جهان کز همه سو می بینم
چون به نوروز کند پیرهن از سبزه و گل
آن نگارین همه رنگ و همه بو می بینم
(استاد شهریار)
نوروز ۱۳۹۸ از راه رسید؛ همان نوروزی که در انتظار آمدنش بودیم تا با قدم مبارکش حالمان را بهتر کند! حالمان؛ اگرچه می گویند خوب هست؛ اما می دانیم که ناخوش احوالیم؛ چراکه برخی حوادث تلخ بر سر ما در سال ۹۷ رفت و حالمان را بد کرد هر چند که ناشکری نشود؛ برخی رویدادها حادث شد که حالمان را خوب کرد. از خاصیت روزگار است که حال و روز انسان چه به خوشی باشد چه با ناخوشی؛ می گذراند؛ چه خوب دعایی می شود بر سر سفره عید: ای تغییر دهنده دلها و دیده‏ ها * ای مدبر شب و روز * ای گرداننده سال و حالت ها * بگردان حال ما را به نیکوترین حال
در طول سال ۱۳۹۷ ، با چهل و هشت شماره از هفته نامه افق کویر همراه و همگام شما شدیم؛ حتی المقدور سعی کردیم در رساندن اخبار و رویدادها به شما مخاطبان گرامی، هم از طریق نوشتاری و هم از راه فضای مجازی کوشا باشیم. بافق در سال ۱۳۹۷ مهم ترین رویدادها را پشت سر گذاشت که به برخی ازآّنها در اینجا اشاره می شود:
بالاخره دوبانده شدن جاده بافق – یزد پس از ۱۱ سال به اتمام رسید
بالاخره دوبانده شدن جاده بافق – یزد پس از ۱۱ سال به اتمام رسید و به رغم این که، انتظار بود این خبر دامنه وسیعی پیدا کند؛ اما نمی دانیم به چه علت فراگیر نشد و محدود به شهر بافق شد؛ ولی شش کیلومتر جاده بافق – نوق (جوادیه فلاح) هنوز به اتمام نرسیده و فعلا در مشکلات بیست ساله خود غرق است!

توجه به مبلمان شهری

در سال ۱۳۹۷ شهرداری بافق به مبلمان شهری توجه داشت و پارک آبشار به عنوان نمادی از خواستن تبدیل شد. محیط زیبا و مفرح این پارک برای بازدیدکنندگان جذاب و دیدنی است؛ هر چند که انتظار می رود با پرداخت به موقع عوارض از طریق معادن رونق این پارک بیشتر بشود.

بهداشت و درمان بافق

در حوزه بهداشت و درمان تلاش های صورت گرفت و برخی از متخصصان تامین شدند؛ ولی هنوز در بافق مقیم نگردیدند و رفت و آمد آنها به یزد و تهران است؛ از جمله قلب و عروق! اگر بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق ساخته بشود و امکان اقامت این متخصصان فراهم گردد حال و روز بیمارستان بافق بهبود می یابد. از آنجایی که بافق شهری است معدنی و بیشتر دفترچه ها از نوع تامین اجتماعی است به جا است تا پلی کلینیک تامین اجتماعی بیشتر خودنمایی کند؛ هر چند که مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد در ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ اعلام کرده بود آماده هرگونه همکاری در جهت تامین متخصص برای پلی کلینیک با دانشگاه علوم پزشکی است.

افزایش ۳۰۰ درصدی بازار کاغذ

در سال ۹۷ افزایش ۳۰۰ درصدی بازار کاغذ را شاهد بودیم بسیاری از نشریات صفحات خود را کم کردند و برخی نیز به سمت الکترونیکی شدن رفتند؛ نشریاتی هم مثل ما با مشقات فراوان تلاش می کنیم با صورت، سیلی خود را سرخ نگه داریم. در بعد کشوری نیز نوسانات بازار طلا، دلار و اخیرا گوشت هم شاهد هستیم.

قتل نوجوان ۲۰ ساله

شگفت انگیزترین رویداد اجتماعی که در سال ۹۷ اتفاق افتاد، قتل دختر جوان ۲۰ ساله در روستای مبارکه بافق به دست نامادریش در ۱۲ اردیبهشت ماه بود که به رغم گذشت این مدت؛ هنوز خبری از احکام این دادگاه نیست!

جدالی بر سر سر تعیین رئیس آموزش و پرورش بافق
در این سال جدالی بر سر سر تعیین رئیس آموزش و پرورش بافق صورت گرفت و در نهایت و بر خلاف انتظار که ریاست این اداره به عزت اغنیایی می رسید به محمد رضا قاسم زاده رسید.
در این سال تغییر رئیس اداره اطلاعات بافق را نیز شاهد بودیم و “حجتی” به جای “فیاض” مسئولیت این اداره را بر عهده گرفت.

تغییر رئیس اداره ورش و جوانان هم روی داد! گرچه رضا نارگانی توانسته بود سر و سامانی به اوضاع ورزشی بافق بدهد؛ ولی در جلسه خداحافظی او شاهد اشک ریختن یکی از روسای هیئت ورزشی بودیم.
ناکام از پست مدیرعاملی جمیت هلال احمر یزد
“محمد رضا فتاحی” هم که به امید پست مدیرعاملی جمیت هلال احمر یزد بار سفر بر دوش گرفته بود و چند سالی طی طریق یزد و بافق می کرد ناکام از این مسئولیت به ریاست اداره هلال احمر بافق قناعت کرد. او پیش تر بخشدار بافق بود.
کمبود یا نبودآب در برخی روستاهای بخش مرکزی
اما بخشدار بافق؛ داود پورامینی مهم ترین مشکل او کمبود یا نبودآب در برخی روستاهای بخش مرکزی است. هرچند که از نبود اعتبارات می نالد که با کمبود پول روبرو است؛ ولی خوشبختانه دسترسی به درصدی از عوارض معادن را برایش مهیا شده است. خبر خوش او در حوزه اینترنت روستاها هست که هرچه زودتر طالب انعکاس آن هستیم.
اولین دورهمی خبرنگاران
در ۲۵ آبان ماه سال ۹۷ اولین دورهمی خبرنگاران به میزبانی هفته نامه افق کویر با حضور برخی از مسئولین شهر بافق انجام شد. در این دورهمی خبرنگاران فارغ از مسایل کاری خود دمی به گفتگو پرداختند.
در این سال روابط عمومی فرمانداری هم به لطف فرماندار بافق خبرنگاران را به روستای میمند کرمان دعوت کرد و خبرنگاران با تاریخ کهن زادگاه “زاده رحمانی” فرماندار بافق در “شهر بابک” بیشتر آشنا شدند.
و در آخر هم سکان استانداری یزد به بافق رسید.
مسایلی هم مانند چاهک در انتظار قولهای بر زمین مانده نماینده، بودجه قنات هنیه بافق را به خودمان پرداخت کنیم. ، وقتی از رئیس هیئتی ناا مید شدم، فرماندار بافق هم در تاریخ ۱۸ آذرماه ۹۷ گفت: ۵ صدم درصد از اعتبارات استانی، به حوزه بانوان تخصیص می یابد. رئیس اداره جدید آبفای بافق هم گفت: کدام یک ؟ حق سنگ یا حقآبه؟؛ در سال۹۷ کاهش ۸۰ درصدی پسته و افزایش ۴۰ درصدی خرما را شاهد بودیم.
“اسما کمپ دار” هم از شدت عصبانیت گفته بود راهی جز نابود کردن کمپ شن و شادن نداشتم. ذبیح ا… خواجه ای فرماندار اسبق بافق هم که زحمات زیادی برای راه اندازی و اخذ مجوز گمرک بافق گرفته بود خواستار آن شده که گمرک احیاء گردد.
امسال نیز شاهد افتتاح ساختان جدید دادگستری بافق بودیم. همچنین تغییرات پی در پی در مدیریت شرکت سنگ اهن مرکزی و بالا رفتن اختلافات و در نهایت زمام امور به عهده رضا فلاح مبارکه رسید و پایان بخش تغییرات ادارات بافق؛ دانشگاه ازاد اسلامی بود که پس از ۹ سال و اندی مسئولیت این واحد به دست دکتر “عباس فتاحی بافقی” رسید.
برخی دیگر مسایل هم روی داد که انشاا… در شماره های آتی و در سال آینده، مفصلا بحث و بررسی خواهیم کرد.

محمد حسین تشکری – صاحب امتیاز و مدیر مسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در