اقتصاد کشور دچار پارادوکس نقدینگی شده است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور دچار پارادوکس نقدینگی شده به طوری که از طرفی نقدینگی در کشور بسیار بالا است و از طرفی بخش تولید از کمبود شدید نقدینگی رنج می برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زرندی در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از ۲۹ واحد صنعتی برتر استان یزد، اظهارداشت: نقدینگی کشور باید به نفع صنعتگران و حمایت از رونق تولید هدایت شود.

معاون طرح و برنامه گفت: برای تحقق رونق تولید، نیازمند تغییر نگاه جدی هستیم و نمی‌توان با همان رویه قبلی، انتظار تحول در تولید داشته باشیم.

وی گفت: تغییر نگاه باید در بدنه دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، لذا اگر قرار باشد هر بخشی از جمله تأمین اجتماعی، مالیات، بانک‌ها و … با همان رویه قبلی کار خود را انجام دهند، نمی‌توان انتظار داشت رونق تولید اتفاق بیفتد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: دستگاه‌ها می‌خواهند مرّ قانون را اجرا کنند و کار درستی است اما برخی کج‌سلیقگی‌ها و سختگیری‌های بی‌مورد، کار را معطل می‌گذارد و اگر قرار است به رونق تولید برسیم، باید رویه و نگاه ها به تولید، تغییر کند.

زرندی همچنین گفت: باتلاش همه صنعتگران و معدنکاران و بخش‌های مختلف اقتصادی ، شرایط دشوار اقتصادی در سال ۹۷ را پشت سر گذاشته ایم و در دوماهه امسال نیز شاهد رشد ۳۴ درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها بسیاری از مشکلات را در حوزه اقتصادی کشور به وجود آورده اما همین تحریم‌ها برای ما فرصت‌های را فراهم کرد که باید از آن استفاده کنیم ، لذا شایسته است که موفقیت‌های صنعتگران نیز دیده شود.

زرندی توضیح داد: بطور مثال ، کاهش ۳۱ درصدی واردات پوشاک به کشور و افزایش ۶ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۷ از فرصت های است که به دلیل همین مشکلات برای صنعت، تبدیل به یک فرصت شد.

معاون طرح و برنامه گفت: نیاز‌های حوزه صنعت و معدن در این مدت شفاف‌تر شد و این وزارتخانه با ترسیم برنامه‌های مختلف سعی دارد نیاز‌های این بخش را مرتفع کن

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در