۲ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در سرپل ذهاب ساخته شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پایان ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان زلزله زده زیرپوشش این نهاد حمایتی در سرپل ذهاب خبر داد.

فاطمه رضوانی مدنی روز دوشنبه در سفر به سرپل ذهاب و افتتاح ۲ هزارمین واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه، ۲ هزار و ۵۹۰ واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویان بهزیستی تخریب شد.

وی اظهار داشت: کار ساخت واحدهای مسکونی زلزله زدگان پس از وقوع این حادثه آغاز شد و تا امروز در مجموع از ۲ هزار و ۴۸ واحد در دست ساخت، ۲ هزار واحد آن تکمیل و تحویل مالکان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون روند بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زیرحمایت بهزیستی با سرعت مناسبی در دست اقدام است و تلاش می شود تمامی واحدهای باقی مانده در دست ساخت نیز تا چند روز آینده به اتمام برسد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز با اشاره به روند بازسازی در این شهرستان گفت: هم اکنون بازسازی در روستاها پایان یافته و در شهر نیز عملیات ساخت و ساز روند مناسبی دارد که تلاش می شود طبق وعده های داده شده عملیات بازسازی تا پایان امسال به اتمام برسد.

محبت جمالی نیا اضافه کرد: طبق وعده های داده شده از سوی مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه و با پیگیری های استاندار نیز هشت بلوک از واحدهای مسکن مهر شهید شیرودی تا اواسط مرداد ماه تحویل می شود و ۱۰ بلوک نیز تا اول مهرماه تکمیل خواهد شد و سه بلوک باقیمانده که به طور کلی تخریب شده بودند نیز با نظارت دقیق و با سرعت مناسب در حال ساخت است.

در جریان زلزله سال ۹۶، برای ۳۴ هزار و ۷۲۹ و احد آسیب دیده (تخریبی و تعمیری) در سرپل ذهاب از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل پرونده شد که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۷۲ واحد شهری و روستایی تخریبی و ۱۸ هزار و هفت واحد شهری و روستایی تعمیری است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی