سازمان مدیریت یزد، موافق تعطیلی پنجشنبه‌ها است

یزد – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تعطیلی روز پنجشنبه تمامی مراکز اداری، آموزشی و قضایی در استانها گفت: در این خصوص، نظر مثبت کارشناسی را به مراجع کشوری اعلام کرده ایم.

جعفر رحمانی شمسی روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی های کارشناسی و براساس مطالعات جدید، هفته کاری کوتاه‌تر، به طور مستقیم بر افزایش رضایت کلی از زندگی و بهره وری نیروی کار تاثیرگذار است.

وی افزود: امروزه صاحب نظران مدیریت منابع انسانی، توجه زیادی نسبت به تعادل کار و زندگی دارند و کارفرمایان سیاست هایی را تدوین می کنند تا کارکنان به طور همزمان هم به کار و هم به مسئولیتهای خانوادگی برسند.

معاون سازمان مدیریت یزد اظهار داشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد اثربخشی کار پنج روزه و ۲روز متوالی تعطیلی در هفته بسیار بیشتر است؛ بنابراین ۲ روز تعطیل هفتگی به عنوان یک استاندارد در بیشتر کشورهای جهان پذیرفته شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم انطباق ساعت کاری واحدهای ستادی دستگاههای اجرایی در تهران و واحدهای تابعه آنها در استانها مشخص می شود از ۴۴ ساعت کاری در هفته بیش از ۱۶ ساعت عدم هماهنگی بین این ساعات کار وجود دارد که باعث کاهش کارایی و اثربخشی می شود.

به گفته وی، در حال حاضر در استانها تعدادی از دستگاههای اجرایی با افزایش ساعت کاری در سایر روزهای هفته، در روز پنج شنبه تعطیل بوده و مدارس ابتدایی و دانشجویان دانشگاههای دولتی نیز در روز پنجشنبه تعطیل هستند که این عدم انطباق ساعت کاری بین دستگاههای اجرایی در داخل استان، مناسب نیست.

این مسئول با بیان اینکه افزایش تعطیلات پایان هفته، می تواند فرصت بیشتری برای برگزاری رویدادهای کارآفرینی در استانها فراهم کند، اظهار امیدواری کرد تا تعطیلات ۲ روزه پایان هفته، علاوه بر رونق مشاغل مرتبط با سفر و گردشگری، حمل و نقل، هتلداری، رستورانها و…، شهرنشینان را به سفرهای محلی به نقاط روستایی اطراف شهرها تشویق کند که این خود باعث رونق گردشگری محلی و توسعه روستاها خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاون این سازمان یادآور شد: به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، علاوه بر آثار اقتصادی، پیامدهای فرهنگی و اجتماعی مثبتی نیز به دنبال خواهد داشت که در همین راستا، بهبود سلامت جسمی و روحی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش نشاط اجتماعی و بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه میتواند از دیگر تاثیرات طرح افزایش روزهای تعطیلی در آخر هفته باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اواخر اردیبهشت امسال، طرحی تصویب کردند که بر مبنای آن نهادهای قضائی و ادارات دولتی در شهرستان‌های کشور، همسو با تهران در روز پنج‌شنبه نیز تعطیل شوند.

بر این اساس، نمایندگان در نظر دارند تا با همسان‌سازی ساعات کاری در شهرستان‌ها با تهران، با بسط ساعات پایان ادارات در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعات کار هفتگی در ادارات دولتی را در سطح ۴۴ ساعت حفظ کنند.

طرح دو روزه شدن تعطیلات از سال ۱۳۹۵ در کشور مطرح شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی