جایگاه استقبال در شأن شهروندان بافقی

به گزارش هفته نامه افق کویر، سال ۹۷ از پروژه جایگاه استقبال در بافق با مساحت ۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهربرداری شد . از مهمترین اهداف ساخت این جایگاه جلوگیری از پراکندگی مکان‌های استقبال، ارائه خدمات به زائران خانه خدا و عتبات عالیات و وابستگان آنها، رفاه حال مسافران، گردشگران و مهمانان در فصول مختلف سال و همچنین جلوگیری از بروز هر گونه سانحه رانندگی است.
خبرنگار هفته نامه افق کویر یکشنبه شب گذشته با حضور در جمع اولین کاروان اعزامی به مکه مکرمه گفتگویی با برخی از افراد بدرقه کننده حجاج در رابطه با جایگاه اختصاصی استقبال بافق انجام داده است.
حاج رضا محمد علیزاده، مدیر کاروان ۱۳۵-۳۴ بافق، با ۳۰ سال سابقه فعالیت در حوزه حج پیرامون جایگاه استقبال ورودی شهر گفت: حدود ۲سال است که این پارکینگ به عنوان پارکینگ استقبال حجاج طراحی شده است و امسال نسبت به سال قبل از نظر روشنایی، سرویس بهداشتی و پارکینگ مخصوص خودروهای های شخصی مناسب تر شده و شرایط بسیار خوبی دارا شده است.
وی افزود: قبلاً شهروندان برای استقبال و بدرقه زائرین خود باید در محل پارکینگ شهرداری تجمع می کردند که این کار باعث ترافیک و ازدحام خودروها اطراف میدان امامزاده عبدا…(ع) وحادثه های احتمالی می شد.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از منتقدین معتقد هستند شهرداری برای ساخت این مکان هزینه اضافی انجام داده است؟ تصریح کرد: هرکسی برداشتی دارد؛ اگرخانواده ها بخواهند ۱۶۰نفر زائر را بدرقه کنند ماشین های شخصی خودشان را کجا بگذارند؟ تا ترافیک ایجاد نشود؟! این مکان برای موسم حج، سفر عتبات، عمره و سفرهای گروهی مناسب می باشد. هزینه آنچنانی هم در بر نداشته و بهره برداری خیلی بیشتر بوده است. ضمن اینکه کاربری های دیگری نیز دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که در پایان چه صحبتی با شهردار دارید؟ اظهار داشت: بابت این اقدام شایسته کمال تقدیر وتشکر را دارم؛ درخواست دارم برای سال آینده روشنایی فضا بیشتر و بوفه و آب سرد کن نیز برای این مکان در نظر گرفته شود.
علیرضا شکوهی مدیر کاروان ۰۴۳-۳۴ گفت: با توجه به اینکه تعداد زائرین خانه خدا در سال های اخیر بیشتر شده است احداث چنین جایگاه استقبالی برای شهرستان لازم بود.
وی افزود: اگر وسعت جایگاه بیشتر شود، روشنایی آن بیشتر شود . بهتر است.
زهرا آخوندی یکی از شهروندان بافقی با بیان اینکه جایگاهی که شهرداری برای بدرقه و استقبال زائرین در نظر گرفته بسیار مناسب است گفت: پارکینگ شهرداری در حاشیه میدان امامزاده عبدالله، برای سفرهای این چنینی بسیار محیط کوچکی است.
فاطمه دهقانزاده یکی دیگر از بدرقه کنندگان حجاج گفت: با توجه به اینکه جایگاه استقبال از مرکز شهر فاصله مناسبی دارد ، رفت و آمد خودروها در این قسمت کمتر می باشد و زمانیکه خانواده ها به بدرقه یا استقبال افراد می آیند بامشکل روبرو نمی شوند.
محمد رضا دهستانی یکی دیگر از بدرقه کنندگان گفت: محل مناسبی برای پارک خودروهای بدرقه کنند گان در نظر گرفته شده است که با هماهنگی نیروهای شهرداری نظم براین جایگاه حاکم شده و افراد با ترافیک خودروها و افراد روبرو نیستند و خطر تصادف نیز افراد را تهدید نمی کند.

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»