بافق، مرکز ملی فعالیت‌های پژوهشی شتر کشور شد

یزد – ایرنا – فرماندار بافق گفت: تمام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر در سطح کشور از ۲۶ تیرماه جاری باید با مرکز ملی شتر این شهرستان هماهنگ باشد.

محمد زاده رحمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی، ایستگاه تحقیقات شتر بافق به یک مرکز ملی تبدیل شده و تمامی اقدامات و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی باید با هماهنگی مرکز ملی شتر این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء ایستگاه تحقیقات شتر بافق به مرکز ملی تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه ایران – بافق تبدیل می شود اظهار داشت: به زودی شاهد برگزاری روز ملی مزرعه شتر در این شهرستان خواهیم بود.
این مسئول شهرستان تصریح کرد: برای اعلام این رویداد ملی در شانزدهم مهرماه سال جاری برای اولین بار “روز ملی مزرعه شتر” با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی و مهمانان خارجی از جمله یک هیئت اتریشی و رئیس انجمن بین‌المللی شتر دنیا در بافق برگزار می شود.
فرماندار بافق در پایان به جلسه خود و دیدار با “زاده حسینی” رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد، “وظیفه شناس” معاون پژوهشی، “بیطرف” رئیس بخش علوم دامی و زارع رییس ایستگاه شتر بافق اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله مزایای این رویداد و ارتقاء سطح سازمانی ایستگاه تحقیقات شتر این است که درهای این مرکز بر روی علاقمندان به پرورش شتر و بخش خصوصی باز خواهد بود.

وی افزود: متقاضیان می توانند هم به صورت مشارکتی در داخل محدوده آن اقدام به پرورش شتر بر مبنای یافته های جدید علمی کنند و هم اینکه مزارع پرورش شتر در سطح شهرستان ایجاد و از مشاوره کارشناسان این مرکز و تسهیل گری سازمان جهاد کشاورزی بهره ببرد.

اقتصاد و حمل و نقل مردم بافق از قدیم الایام با شتر و شترداری گره خورده و هم اینک ۲ هزار ۵۰۰ نفر شتر در این شهرستان پرورش داده می شود و ۷۵ بهره بردار در این زمینه به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق درفاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در