الگو گرفتن از ائمه سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌ها می‌شود/سعادت و خوشبختی با دوری از تجملات تحقق می‌یابد

امام جمعه موقت بافق گفت: الگو گرفتن از ائمه سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افق کویر؛ حجت الاسلام محمدرضا حقیقت، امام جمعه موقت بافق در خطبه‌های این هفته نماز شهرستان بافق با اشاره به آخرین روز از ماه ذی القعده سالروز شهادت حضرت جواد (ع) به تشریح ویژگی‌های این امام پرداخت و گفت:روش مقابله با قدرت‌های منافق و ریا کار درسی بزرگ است که در مکتب امام جواد (ع) به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های منافق تظاهر به رعایت حقوق بشر دیده می‌شود افزود:زندگی کوتاه امام جواد الگویی عالی برای جوانان کشور است، زیرا در طول ۲۵سال سن خود حماسه‌های بسیاری آفریده است.

خطیب موقت جمعه بافق به سالروز ازدواج حضرت علی علیه سلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها اشاره کرد و افزود: الگو‌های مختلفی از زندگی این دو برای ما مسلمانان می‌تواند وجود داشته باشد که اکنون بخاطر دور شدن از این الگو‌ها گرفتاری‌های ما در جامعه بیشتر شده است.

حجت الاسلام حقیقت یکی از ملاک‌های مهم انتخاب همسر را ایمان به ارزش‌های الهی و التزام عملی به اسلام در زندگی زناشویی و فردی بیان کرد و ادامه داد:نقطه مشترکی که باید بین زن و شوهر وجود داشته باشد توجه به خدا و اطاعت از دستورات الهی است که سعادت و خوشبختی با دوری از تجملات تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون در جامعه الگوگیری از غرب به خصوص در مجالس تجملاتی عروسی به وضوح دیده می‌شود گفت:اسلام و اهل بیت ازدواج را بسیار ساده و آسان گرفته اند، اما ما با چشم و هم چشمی آن را مشکل کرده ایم.

امام جمعه موقت بافق همچنین به ششم ذی الحجه مصادف با شهادت زائران خانه خدا به دست آل سعود در سال ۱۳۶۶اشاره کرد و بیان داشت:بیش از ۲۷۰نفر از حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکان که شرکت کرده اند به دست آل سعود به شهادت رسیدند که اقدام آن‌ها سبب شد تا عدم صلاحیت آن‌ها برای خادمین حرمین ثابت شود.

حجت الاسلام حقیقت بیان کرد:علما تاکیددارند که با این وضعیت، آل سعود نمی تواند حج را به نحو صحیح برگزار کند.

وی همچنین به درخواست وزیر خارجه آمریکا مبنی بر سفر خود به ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا موقعی که از برجام خارج شد سعی داشت تا با فشار حداکثری خود هر کاری را انجام دهد تا ملت ایران در فشار شدید قرار بگیرند و بر علیه نظام و انقلاب خود شورش کنند.

خطیب جمعه موقت بافق خاطر نشان کرد:با این اقدام نه تنها اینکه نتیجه‌ای برای آن‌ها حاصل نشد بلکه ایران راهبرد جدید تهاجمی خود را در قالب مقاومت فعال اجرا کرد و در واقع دشمن الان دچار نوعی بن بست و سردرد گمی است.

حجت الاسلام حقیقت به تحریم ظریف وزیر خارجه ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و افزود:ما در کشور ظریف‌های بسیاری داریم و اگرچه ظریف وزیر امور خارجه ما ظریفانه با آمریکا محاورات دیپلماسی صحبت می‌کند، اما ما به غیر از ظریف هم شخصیت‌های انقلابی داریم که مانند صائقه‌ای بر سر دشمن فرود خواهند آمد.

وی با بیان سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق تصریح کرد:مراکز فرهنگی، علمی و دانشگاه‌ها در هر شهری نشانه رشد فرهنگی آن شهر است و این دانشگاه نیرو‌های متعهدی را تربیت کرده که اکنون بسیاری از آن‌ها مسئولیت‌های بزرگ و ارزشمندی در این نظام دارند.

امام جمعه موقت بافق در پایان از زحمات مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بافق تشکر و قدردانی کرد.

تسلیت شهادت ایت الله شیخ فضل الله نوری و تشریح مجاهدت‌های وی از دیگر مواردی بود که امام جمعه موقت بافق در خطبه‌های این هفته نماز شهرستان مطرح کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل