رئیس تعاونی روستایی شهرستان مهریز: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شرکت های روستایی تسهیلات پرداخت شده است

سید علی ایرانمنش| رئیس تعاون روستایی شهرستان مهریز گفت: به ۶ شرکت تعاونی های روستایی تهسیلاتی بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
محمود اکبری رئیس تعاونی روستای شهرستان مهریز با اعلام خبر تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی گفت: این وام به ۶ شرکت روستایی با هدف تهیه و توزیع نیاز های کشاورزی انجام شده است.
وی در خصوص تعاونی های تحت پوشش افزود: شهرستان مهریز دارای ۹ شرکت تعاونی که یک مورد در زمینه تولید و بقیه ۴ مورد در عرصه کشاورزی و بقیه در زمینه تعاونی روستایی و یک انجمن خبرگان که متشکل از کشاورزان نمونه مهریز مشغول به فعالیت هستند.
اکبری ادامه داد: مهریز با ۱۰ تشکل روستای با ۱۱هزار نفر عضو و سرمایه ۱۹ میلیارد و ذخیره قانونی ۸ میلیارد ريال با نظارت ادراه تعاون روستایی مهریز در حال فعالیت در بخش های کشاورزی و روستایی است.
وی خاطر نشان کرد: تعاونی های تحت پوشش تعاونی روستایی مهریز در سال جاری ۳ هراز تن شیر از اعضای شرکت تعاونی دریافت و ۷۸۷ هزار تن مواد سوختی، ۱۷۳ تن انواع کود از قبیل شیمایی، ریز مغذی ، آلی و زیستی، ۷ هزار و ۴۰۷ تن توزیع نهاده های دامی و ۲ هزار ۷۳۳ تن سموم توزیع و تولید می گردد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء سطح آگاهی تعاونی ها عنوان کرد: در سال جاری دو دوره آموزشی در زمینه قوانین، مقرارت با آئین نامه های مالیاتی ویژه حسابداران، هیات مدیره و مدیران عامل برگزار شده است.
اکبری تصریح کرد: دوره آموزشی مبانی کنترل و نظارت ویژه بازرسان شرکت های تعاونی شهرستان مهریز با حضور افراد مرتبط انجام شد.
رئیس تعاونی روستایی گفت: هدف از ایجاد تعاونی های روستایی تأمین موجبات پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی ، بازرگانی است.
اکبری با اشاره به مزیت های فعالیت شبکه های تعاونی ها در هر شهرستان مهریز افزود: اساسنامه مناسبی برای شرکت تعاونی ها با ساختار قانونی و تشکلاتی مدرن تدوین شده است. شرکت تعاونی ها در مناطق مختلف روستایی و شهری وجود دارند و ظرفیت مناسبی جهت واگذاری امور تصدیگیری دولت و تهیه تدارک و توزیع نهاده ها انجام می گیرد.
وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه تعاونی روستایی مهریز هدایت، حمایت و نظارت بر تشکلات روستایی و توانمندسازی سازمان ها تحت نظارت این اداره است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل