بدهی هزار میلیارد ی شرکت سنگ آهن مرکزی

رضا فلاح مبارکه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بافق یکی از اهداف خود را ساماندهی جذب نیرو عنوان کرد که بصورت نظام مند استخدامی انجام گیرد و افزود: تامین خوراک مسئله اصلی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق است و همه باید این را بدانند که عمر چغارت رو به اتمام است.
به گزارش هفته نامه افق کویر، رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بافق که صبح روز پنجشنبه در محل هتل نیکان برگزار شد،ابتدا با گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان بافق،گزارشی از عمده اقدامات انجام گرفته از طول ۶ ماه اخیر ارائه کرد و با بیان اینکه یکی از اهداف من ساماندهی جذب نیرو بود تا بصورت نظام مند استخدامی انجام گیرد،گفت: این امر از طریق برگزاری آزمون و هماهنگی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی امر در کشور انجام گیرد تا فرصت اشتغال برای همه همشهریان در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ایجاد شود.
باید همه بدانند عمر چغارت رو به اتمام است

وی به بیان اینکه توجه کمتری به کارگرهای پیمانکاری شده بود و در این خصوص آیتم هایی را مد نظر قرار دادیم تا نگاه بیشتری به کارگران شود،افزود: از جمله شکستن دیوار بین نیروی پیمانکار وامانی در بحث واگذاری مسکن بود که اکنون آنان نیز می توانند در این فرآیند ثبت نام کنند و با کسب امتیاز از منازل شهرک آهنشهر استفاده کنند.
فلاح استفاده از وام های کم بهره از برخی حساب ها را آیتم دیگری برای بخش کارگری عنوان کرد و گفت: سهمیه هایی با تصمیم کمیته خدمات رفاهی برای کارگران قرار داده شده تا بخشی از وام های کم بهره را پرسنل پیمانکار در کنار نیروهای امانی دریافت نمایند و قسمتی از مشکلات خود را در این شرایط اقتصادی رفع کنند.
وی تأمین خوراک را مسئله اصلی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق دانست و تصریح کرد: معدن چغارت رو به اتمام است و همه باید این را بدانند،طی ۶ ماهی که به سمت مدیرعامل شرکت منصوب شدم،مکاتبات بسیاری با استاندار،نماینده مجلس، فرماندار، اعضای شورای شهر و مسئولین کشور برای رایزنی در بحث خوراک صورت گرفته است و برای اولین بار بحث خرید سنگ از معادن را داشتیم و قرارداد ۲۰۰ میلیون تن خرید سنگ از معدن میشدوان را داریم که ۸۰ هزار تن آن وارد مجموعه سنگ آهن شده ،همچنین خرید ۵۶ هزار تن از معدنی در میبد و چشمه پیروزی که همه در اطراف منطقه است.
مدیر عامل شرکت خاطرنشان کرد: برای اولین بار کمیته پی جویی سنگ متشکل از ۲ معاونت معدنی و تولید برای خرید سنگ آهن تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت کویر یوز دره انجیر با مشارکت پنجاه پنجاه بین شرکت سنگ آهن و چادر ملو برای استفاده از معدن دی ۱۹ تشکیل شده است،افزود: مقدمات آسفالت ۶۰ کیلومتر از جاده تا معدن دی ۱۹ انجام گرفته و تنها ۴ کیلومتر آن باقیمانده که به دلیل بودن در منطقه حفاظت شده پیگیری هایی از طریق اداره محیط زیست شهرستان و استان صورت گرفت و جلسه ای با سازمان محیط زیست کشور تشکیل دادیم و مجوز جاده سازی این ۴ کیلومتر باقیمانده را دریافت نمودیم که طی یکماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فلاح با بیان اینکه مجوز اکتشاف از معدن دی ۱۹ گرفته شده و شرکتی که باید کارهای اکتشافی را انجام دهد، تعیین و شروع به کار نموده ،اظهار داشت: بدنبال آن پیگیردریافت مجوز بهره برداری نیز خواهیم بود. پیش بینی ما ۱۰۰ میلیون تن سنگ از این معدن است که ۵۰ درصد آن متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است اما آبروفتی به ضخامت ۱۳۰ متر روی این سنگ است که باید برداشته شود و و این امر چند سالی به طول می انجامد.
ذخیره روباز معدن چغارت
۷ میلیون تن است

وی در خصوص شرکت نوظهور که ۴۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سنگ آهن بافق،۴۰ درصد فولاد غدیر ایرانیان و ۲۰ درصد آریا جنوب ایران است،بیان کرد: این شرکت کنسرسیومی است که بهره برداری از معدن میشدوان و آنومالی شمالی را انجام می دهد و مدیرعامل آن را شرکت سنگ آهن و رئیس هیئت مدیره را فولاد غدیر ایرانیان انتخاب کرده است و هر ۲ سال یکبار با توافق یکدیگر جا به جا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق یادآور شد: ذخیره روباز معدن چغارت ۷ میلیون تن است و حدود ۲۰ میلیون تن ذخیره دیگر وجود دارد که در حال بررسی است .
وی در بحث نیروی انسانی رویکرد را نیروی تحصیلکرد،جوان و با انگیزه عنوان کرد و گفت: باید این فرصت را بدهیم تا آنان قابلیت و توانایی های خود را نشان دهند، ملاک ما در انتخاب پاکدستی،تحصیلات،جوانی و با انگیزه بودن در انتخاب افراد و مدیران،مد نظر مسئولان شرکت بوده است.
فلاح در زمینه نگاه به شهر و شهرستان بیان کرد: سعی کردیم تا آنجا که اعتبارات اجازه می دهد عوارض را ماهیانه و منظم پرداخت کنیم تا مسئولان بتوانند روی این مبلغ برنامه ریزی کنند.
وی افزود: در زمینه کمک به ادارت و نهادهای شهرستان سعی شده با محوریت فرماندار و هماهنگی با وی انجام شود و از ورود به حیطه کاری مدیران مجموعه پرهیز کنیم.
پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه گندله سازی سه چاهون

مدیر عامل شرکت در بحث طرح های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، پروژه گندله سازی سه چاهون را یکی از بزرگترین و فعالترین پروژه های کشور با پیشرفت ۸۵ درصدی با توجه به بحران اقتصادی معرفی کرد و گفت: در این مسیر با سختی هایی مواجه شدیم که از جمله قطع همکاری شرکت کوبه استیل بود و طی رایزنی با شرکتی دیگر،قبول به ادامه کار و نصب تجهیزات شد و از توان نیروهای باتجربه شرکت نیز برای راه اندازی کارخانه استفاده خواهیم کرد.
وی پیرامون پروژه فاضلاب شهری که فرسایش و مزاحمت هایی برای مردم ایجاد شده ضمن تشکر از صبوری مردم، بیان کرد: پروژه جدیدی را تعریف نمی کنیم تا پیمانکار بتواند کار در دست گرفته را هر چه سریعتر تمام کند و فروش انشعاب را امسال آغاز خواهیم کرد و مردم نیز می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند تا از این مرحله نیز بگذریم.
فلاح افزود: پست برق ۱۵۰ هزار مگاوات نیز در حال انجام است و در اسرع وقت راه اندازی خواهد شد.
بدهی هزار میلیاردی شرکت سنگ آهن مرکزی

وی پیرامون مسئولیت های اجتماعی شرکت سنگ آهن و اجبار حمل سنگ از معدن سه چاهون برای چغارت با انجام پروژه دوبانده کردن جاده بافق – بهاباد و قطعه چغارت تا سه چاهون به طول ۱۹٫۲ کیلومتر که شرکت سنگ آهن بافق عملیات خاکی آن را متقبل شده است،بیان کرد: تلاش می کنیم طی ۲ سال و حتی زودتر عملیاتی خاکی این مسیر را اتمام و تحویل اداره راه و شهرسازی برای بحث آسفالت دهیم.
مدیر عامل شرکت در بخش دیگر سخنان خود در خصوص وضعیت شرکت و بدهی های آن گفت: سنگ آهن بیش از هزار میلیارد تومان بدهی برای بحث های حقوق دولتی، خزانه، مالیات و … دارد که باید پرداخت شود و این سبب شده اجازه ثبت آگهی تبلیغات به شرکت داده نشود. برای حل این مسئله ۲ ماه قبل با برزویی مدیر کل خزانه داری کشور دیدار و صحبت کردیم و نامه ای به بخش خصوصی سازی ارسال شد تا اجازه تغییرات در ثبت آگهی به شرکت داده شود و تیمی قوی با همکاری صندوق بازنشستگی فولاد کشور قرار دادیم تا با پیگیری زمینه پذیرش ما در بازار سرمایه و بورس فراهم شود.
فلاح در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد انتقادات و نقطه نظرات خود را به وی منتقل کنند و گفت: این قول را خواهیم داد که این نقطه نظرات را مورد بررسی قرار داده و پاسخ دهیم، چرا که این تذکرات سبب می شود تا در مسیر اشتباه قرار نگیریم.
وی با اشاره به شرایط موجود و نیاز به سنگ برای تامین خوراک و سرمایه گذار در شهرستان تاکید کرد: نقد و انتقاد کنید اما نباید این امر به گونه ای باشد موجب فراری دادن سرمایه گذار شود،بلکه باید ضابطه مند باشد و پیش از بیان مورد بررسی قرار گیرد.

معصومه غلامرضا پور- اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی