سازمان تأمین اجتماعی نسبت به راه اندازی سامانه غیر حضوری اقدام نموده است

به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار افق کویر با عباس حاجی حسنی رییس سازمان تامین اجتماعی گفتگویی انجام دادند.
سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم و رضایتمندی بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود و کاهش تردد نسبت به راه اندازی سامانه غیرحضوری در سایت eservices.tamin.ir اقدام نموده است .وی گفت: بیمه شدگان و مستمری بگیران محترم میتوانند جهت درخواست دفترچه درمانی و سایر خدمات در منزل ، محل کار و یا به نزدکترین کافی نت محل زندگی خود مراجعه و درخواست صدور دفترچه درمانی و سایر خدمات را از طریق این سامانه ثبت نمایند .
در ادامه افزود: یکی از قابلیت های ویژه این سامانه چاپ عکس بیمه شدگان ومستمری بگیران برروی جلد دفترچه میباشد درادامه گفت بیمه شدگان و مستمری بگیران محترم در هنگام ثبت درخواست در سامانه باید کد ۱۰ رقمی پشت کارت ملی خود را ثبت نمایند .
حاجی حسنی گفت:با توجه به اینکه این سامانه به سامانه ثبت احوال کشور وصل میباشد ، عکس بیمه شده از سامانه مذکور اخذ و بر روی جلد دفترچه چاپ می گردد و نیاز به الصاق عکس نمی باشد. در پایان به پرسش های مطرح شده از سوی هفته نامه افق کویر پاسخ داده شد .
افق کویر:شعبه بهابادتحت نظر سازمان تامین اجتماعی است یا مستقل است؟
از سال ۹۲ تا حالا مستقل شده است و زیر نظر اداره کل است .
افق کویر: مشکلات شهروندان برای گرفتن دفترچه که برگه های دفترچه زود تمام می شود و علاوه بر پزشکمعالج،پزشک معتمد نیز برگه را جدا می کند چیست؟!
بخاطر جلوگیری از سو استفاده ابتدا بررسی ها یی صورت گرفته می شود مثلا اگر بیماری خاصی داشته باشند در سیستم مشخص است ، یا اگر باردار باشند که نیاز به مراجعه بیشتربه بیمارستان نسبت به ماه های عادی است ،مشخص می شود.
افق کویر: برای خانم های باردار ۶ماه یا ۹ ماه مرخصی زایمان است ؟
طبق قانون و سازمان ۶ماه است در صورتی که از دیوان عدالت اداری رای صادر شود ۳ماه دیگه به آنها مرخصی داده می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی