واردات گوشی رکورد زد!

گسترش‌نیوز: پس از ضابطه‌مند شدن واردات مسافری و اتصال سامانه گمرک به پلیس گذرنامه ناجا، بنابر اعلام کانال همتا (کانال اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه)، در ماه‌های خرداد و تیر به ترتیب حدود ۳۵۰ هزار و ۵۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه به صورت تجاری وارد کشور شد. با تلاش مضاعف شرکت‌های واردکننده و همچنین اقدامات تسهیل‌گرانه دولت جهت اعطای مجوز و افزایش چند برابری شرکت‌های واردکننده مجاز، میزان واردات تجاری تلفن همراه در ماه مرداد با رشد چشمگیری مواجه شده و به حدود ۹۰۰ هزار دستگاه رسید که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

بنا بر اعلام، درحال‌حاضر شرکت‌هایی که دارای کارت بازرگانی هستند، صرفاً با تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر توانمندی ارائه خدمات پس از فروش، قادر به ثبت سفارش و واردات تلفن همراه بوده و لذا شرایط برای ورود تمامی افراد علاقمند به این حوزه فراهم است.

همچنین با اتصال سامانه گمرک به ناجا، رویه ثبت مسافری صرفاً محدود به مسافران حقیقی شد و در این شرایط همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، شرکت‌های واردکننده توانستند در یک فضای کاملاً رقابتی سهم خود را از تامین نیاز بازار احیاء کنند. درحال‌حاضر بخش عمده‌ نیاز بازارتلفن همراه از طریق گوشی‌های شرکتی که همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و اصیل بوده و به صورت تجاری وارد کشور شده‌اند، تامین می‌شود. به علاوه افزایش عرضه تلفن همراه در ماه اخیر، کاهش محسوس نرخ تلفن همراه را نیز در پی داشته است.

با توجه به روند صعودی آمار ثبت سفارش تلفن همراه در سه ماه گذشته و همچنین عزم جدی شرکت‌های واردکننده جهت تامین کامل نیاز بازار تلفن همراه، پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی واردات تجاری تلفن همراه در ماه‌های پیش رو تا تامین کامل بازار ادامه یابد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در