۱۰ورزش ساده برای افزایش قد

این ورزش های ساده میتواند به شما کمک کند تا سوال ها را پاسخ دهید- چطور بطور طبیعی میتوان قد را بلند کرد؟

آب تنی کردن

ورزش های آویزانی

لمس انگشت پا

ژست کبری

تغییر لگن یا حرکت پل

طناب زدن

شنای بیرون از آب

کشش دو طرفه ی درازکش

شنا کردن برای افزایش قد

آب ماده ای بسیار مهم است. پژوهشگران میگویند استفاده به اندازه ی آب، برای عملکرد طبیعی بدن لازم و ضروری است. همان طور که آب برای عملکرد داخلی بدن مهم است، بعنوان یک فاکتور خارجی هم می تواند، نقش بسیار مهمی در بدن اجرا نماید. شنا ورزشی است که نه تنها سبب افزایش انعطاف پذیری می شود بلکه سلولها را هم تحریک می کند. عضلات به هر گوشه ای کشیده می شوند. این تحریک می تواند بطور طبیعی سبب افزایش قد در شخص شود.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدشنا برای افزایش قد

ورزش های آویزانی برای افزایش قد

ورزش های آویزانی بهترین راه برای افزایش قد است. این تمرین های استقامت بازوهای شما را افزایش میدهد . این راهی برای برقراری ارتباط با تمام ماهیچه های بالاتنه است. شخص میتواند پاهای خویش را دور یک قطب بپیچد و استقامت پاهای خود را هم افزایش دهد. بعد اگر روی بازوها آویزان شد، شخص میتواند پاهای خویش را به طرف بالا بکشد و بعد آنها را به وضعیت معمولی برگرداند. تکرار این کار بدن را از چربی عاری میکند . زمانیکه بدن تغییر میکند ، قد در نهایت بلند میشود .

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدبارفیکس برای افزایش قد

لمس انگشت پا برای افزایش قد

بعد از بیدار شدن صبحگاهی کمر و تاندون های پشت زانوی خود را با حرکت لمس انگشتان پا بکشید؛ البته برای افراد مسن این حرکت توصیه نمی شود، چرا که جلوی سر ستون مهره ها را فشرده میکند و میتواند باعث کوتاه تر کردن قد به خصوص در ناحیه مهره کمر شود.

این حرکت عضلات کمر را گرم و در صبح شما را از خشکی و شل بودن خارج می کند؛ همچنین ژست و کشیدگی کمرتان را بهتر می کند؛ توجه داشته باشید حرکت را باید به اینصورت آغاز کنید که اول راست بایستید و دست ها را بالای سر ببرید و به مرور خم شوید؛ سعی کنید ساق پا راست باشد، ولی اندکی خمیدگی در زانوها اشکالی ندارد؛ برای پایان حرکت هم خویش را رها کنید و دوباره دست ها را بالای سر ببرید و ستون فقرات خویش را راست کنید.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدلمس انگشت پا برای افزایش قد

ژست کبری برای افزایش قد

روی سینه تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پائین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که میتوانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار اسان.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدحرکت کبری برای افزایش قد

تغییر لگن یا حرکت پل برای افزایش قد

این حرکت علاوه بر این که این حرکت عضلات خم کننده کفل را میکشد ، برای پائین کمر و پشت ران ها هم موثر است؛ انجام حرکت پل کمی دشوار تر از حرکت لمس انگشتان پا هست ولی امکان پذیر است.

حرکت را با دراز کشیدن از کمر شروع کنید، بعد زانوها را بلند نموده و دست ها را از پائین به قوزک پا برسانید یا برای راحت تر شدن کار، بجای لمس قوزک پا، دست ها را در نزدیکی خویش بگذارید بعد تنه خویش را از کفل بالا ببرید تا در کمر کشش احساس کنید و پس از آن حرکت را پایان دهید.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدحرکت پل برای افزایش قد

طناب زدن برای افزایش قد

این تنها یک بازی سرگرم کننده نیست، بلکه یک شیوه جالب برای قد بلندتر است. طناب بازی حاوی پرش زیادی است. پرش سبب میشود که سلول های بدنتان ازسر تا پا حرکت کنند. هر ماهیچه واحد فعال میشود . این کار راه ایده آلی برای رشد ساده بدن است. راهی عالی برای جلوگیری از توزیع چربی در مناطق مختلف بدن است.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدطناب زدن برای افزایش قد

شنای بیرون از آب برای افزایش قد

انتخاب شنا بعنوان ورزش سبب کشش بدن در نتیجه بلندتر دیده شدن بدن می شود؛ شنا کردن دستها، پاها و کمر را کش می دهد؛همچنین انجام این ورزش فشار مفصل ها را کاهش میدهد .

این شنا کردن یک ورزشی است که حرکت جفت پای متناوب را شامل میشود . دست راست با پای چپ و دست راست با پای راست بالا میرود . در یک موقعیت مناسب دراز بکشید، هر جفت پا را به نوبت بلند کنید و هر عضو را تا جایی که میتوانید ، بکشید. این تمرین یکی از بهترین راهها برای افزایش قد است.

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قدحرکت شنا برای افزایش قد

کشش دو طرفه ی درازکش برای افزایش قد

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست هایتان را بالای سر قرار دهید ، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. اکنون دست ها و پاهایتان را بطور هم زمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این حالت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر دفعه، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

نتیجه گیری

رسیدن به قد بلندتر آنقدر هم آرزوی دست نیافتنی نبوده و حتی شاید پس از سن ۲۵ سالگی هم بتوان به آن دست یافت. با این حال اکثر پزشکان و متخصصان معتقد هستند که پس از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی دیگر صفحات مترقی بسته شده و تغییری در قدتان ایجاد نخواهد گردید. ولی در هر صورت بدون شک انجام این حرکات آنقدر هم بیهوده نبوده و میتوانید از فواید آن برخوردار گردید .

نکته:

یادتان باشد که تمارین و حرکات کششی خویش را با یک رژیم سالم ترکیب کنید و با خوردن پروتئین کافی، رشد بدن خویش را افزایش دهید؛ آجیل، دانه، لوبیا، ماهی و گوشت را فراموش نکنید.

اطمینان حاصل کنید که ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید تا عضلات و استخوان هایتان خوب رشد کنند. مقدار کمی ویتامین D را میتوان در ماهی، تخم مرغ، یونجه، قارچ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین D مثل شیر و غلات یافت. گرچه بیش تر ویتامین D که دریافت می کنید از قرار گرفتن در معرض نور افتاب حاصل شده است. تنها با ۱۵ دقیقه در روز آفتابی بیرون بودن میتوان ویتامین D لازم به بدن را تامین کرد.

به رشد استخوان های خویش با خوردن مقدار زیادی کلسیم کمک کنید. کلسیم در محصولات لبنی و سبزیجات سبز موجود است .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در