روزی چقدر میوه بخوریم تا سالم بمانیم؟

به گزارش بهداشت نیوز مصرف میوه در مقادیر کم یا زیاد فایده‌های زیادی برای فرد خواهد داشت. توصیه می‌شود که روزانه میوه و سبزیجات حداقل ۴۰۰ گرم در ۵ وعده ۸۰ گرمی مصرف شود. یک وعده ۸۰ گرمی معادل یک قطعه کوچک میوه به اندازه توپ تنیس است. برای اندازه گیری سبزیجات معادل ۱ فنجان خواهد بود.

خوردن میوه حتی می‌تواند جلوی خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان را کاهش دهد. آمار‌های پزشکی نشان داده است مصرف بیش از ۵ وعده میوه در روز فایده‌ای نخواهد داشت. توجه داشته باشید که از تمام میوه‌ها استفاده کنید، زیرا در آن‌ها مواد مغذی فراوانی جمع شده است. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف به خصوص ویتامین C، پتاسیم و فولات است را بیشتر مصرف کنید.

فیبر فراوان موجود در میوه‌های مختلف می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد؛ ازجمله کمک به کاهش کلسترول، احساس سیری طولانی مدت و کاهش وزن تدریجی اشاره کرد. میوه‌ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی نیز هستند، آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و سلامت سلول‌ها را تضمین می‌کنند و به همین دلیل رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش خواهد داد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل