اعطای وام مسکن در بافت‌های تاریخی بدون سپرده‌گذاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از اعطای وام‌های مسکن در بافت‌های تاریخی بدون نیاز به سپرده‌گذاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، ساعتی پیش و با حضور فرماندار اردکان و مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورای مسکن شهرستان، مشکلات این حوزه بررسی و برای رفع آن‌ها تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در این نشست بابیان اینکه در بافت‌های قدیمی، وام‌های مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری اعطا می‌شود؛ افزود: هزینه صدور پروانه ساخت و… نیز دارای بیش از ۵۰ درصد تخفیف است و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مسکن شهرستان اردکان گفت: برای رفع مشکل زمین‌های شهرک مسکونی شهر احمدآباد، با پیگیری‌های شهرداری این شهر به‌صورت ویژه در استان همکاری خواهد شد.

رضا یادگاری در پایان درباره رفع مشکلات زمین‌های دانشگاه‌های دولتی اردکان نیز قول مساعدت داد.

فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه علیرغم وسعت شهرستان و وجود زمین به‌اندازه کافی، قیمت زمین و مسکن در وضعیت مناسبی قرار ندارد؛ بر لزوم همکاری اداره کل راه و شهرسازی در این خصوص تأکید کرد.

وی، تعدیل و واقعی شدن قیمت زمین را درگرو عرضه زمین دولتی و ساماندهی این حوزه عنوان کرد و گفت: در این زمینه زمین‌های دولتی بلااستفاده در اختیار راه و شهرسازی شناسایی‌شده و بر اساس قوانین موجود عمل خواهد شد.

بهروز شهابی زاد افزود: زمین‌هایی که به نام دستگاه‌های دیگر سنددارند نیز به کارگروه استان اعلام می‌شوند تا در خصوص واگذاری آن‌ها به مردم تصمیم‌گیری شود.

وی، یکی از راهکارهای تعدیل قیمت زمین در شهرستان را ارائه تسهیلات در بافت‌های تاریخی اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به قوانین موجود در این حوزه، اداره کل راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای دریافت وام به متقاضیان در اردکان تسریع کند.

فرماندار اردکان، همچنین پیگیری و نگاه ویژه به شهرستان اردکان در موضوع تفاهم‌نامه موجود بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.

وی در پایان، تسریع در بررسی موضوع زمین‌های شهرک احمدآباد با توجه به مشکلات قانونی طرح جامع این شهر را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود مسئله مسکن اردکان با توجه به شرایط ویژه آن در شهرستان به یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی تبدیل شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی