رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق: تأسیس موزه دفاع مقدس مستلزم همکاری همه دستگاهها است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است این هفته از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.در ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد.
خبرنگار نشریه افق کویر، به منظور گرامیداشت این هفته به سراغ محمدرضا دهقانزاده بافقی، رییس بنیاد شهید و اموایثارگران شهرستان بافق رفته و گفتگویی با وی انجام داده است.
افق کویر: باتوجه به نامگذاری سالجاری به نام «رونق تولید» تحقق این شعار را در بنیادشهید وامور ایثارگران چگونه ارزیابی می کنید ؟ برنامه های شما دراین راستا چه بوده است؟
همانگونه که مستحضرید از طرف رهبر معظم انقلاب امسال سال رونق تولید نام گذاری گردیده و همه باید در جهت تولید همت کنیم تا بتوانیم به آنچه که خواسته شهدا بوده و جان خود را برای آن فدا کردند جامعه عمل بپوشانیم؛ فرقی نمی کند دولت باشد یا بخش خصوصی و یا افرادی که توانایی دارند، همه باید جهت بیرون رفتن از وضعیت اقتصادی کنونی کشور تلاش کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به غیر از مسایل زیر ساخت ها و خدمات حمایتی، صندوق اشتغال و کار آفرینی را دارد با بانک های عامل قرار داد داشته و به افراد متقاضی اشتغال و ایجاد کسب و کار تسهیلات پرداخت می کند. همچنین به صندوق توسعه ملی که بخشی از اعتبار این صندوق برای تسهیلات توسعه روستایی با کارمزد بسیار کم هست معرفی می شوند.
با توجه به محدودیت استخدام در دستگاه های دولتی ایثار گران عزیز می توانند با توافق نامه ای که بنیاد شهید با سازمان فنی حرفه ای منعقد نموده است از خدمات رایگان این سازمان در جهت کسب مهارت و ایجاد کسب و کار استفاده نمایند؛ هر چند که از سهمیه استخدامی که بر اساس قانون در نظر گرفته شده پیگیری می شود و استفاده می گردد، ولی به لحاظ محدودیت استخدام این ظرفیت خوبی است که ایثارگران بتوانند از آن استفاده نمایند.
افق کویر: ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیست و بنیادشهید و امور ایثارگران دراین زمینه چه وظایفی دارد ؟
در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید فعالیتهای گسترده ای را داشته و دارد؛ از جمع آوری خاطرات و آثار مکتوب شهدا و ایثارگران تا وسایل و تجهیزات شهدا در رابطه با انتشار وصیت نامه شهدا و خاطرات ایثارگران و همچنین برگزاری دوره های روایت گری(استفاده از ایثارگران)بصورت گسترده استخدام می شود و مربیان نیز در مجامع و محافل دانشگاها و مدارس و یادواره ها به بیان خاطرات شهدا و ایثارگران می پردازند. در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها بنیاد شهید نیست که اقدام می کند؛ بلکه تمامی دستگاه های دولتی خصوصاً دستگاه ها و ادارات امور فرهنگی باید تلاش و همت کنند تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، برطرف گردد هرجا و هرزمان که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم باشد مشکلات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی حل خواهد شد و لازم است همه ادارات در این زمینه همت بیشتری را بخرج دهند.
افق کویر: عملکرد بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان بافق در زمینه ایجاد رضایتمندی ، تعامل با دستگاهها اجرایی شهرستان در ارائه خدمات بهتر بنیاد چگونه ارزیابی می کنید وبرنامه آینده شما شامل محورهای است ؟
بنیاد شهید و امورایثارگران خود به تنهایی قادر نیست تمامی مسائل و مشکلات ایثارگران را برطرف کند. نیاز است که تمامی ادارات و نهاد ها چه دولتی و چه بخش خصوصی کمک کنند تا بتوانیم مشکلات جامعه ایثارگری را برطرف کنیم؛ بعضی مشکلات هم نیاز به عزم ملی دارد. در شهرستان بنیادشهید و امورایثارگران با تعامل بسیار خوبی که با تمام ادارات، شرکتها و نهاد ها دارد بسیاری از مسائل را حل و برطرف نموده است.
افق کویر: خدمات رسانی به جامعه هدف را دربنیادشهید وامور ایثارگران چگونه ارزیابی می کنید وچه برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی ایثارگران دردست اقدام دارید؟
خدمات رسانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خوب است. گذشته از برخی مشکلات هدف بنیاد شهید بیشتر به سمت و سویی است که جامعه هدف کمتر مراجعه حضوری داشته باشد و کارهای آنها از طریق دولت الکترونیک و مراجعه خادم به مخدوم حل و فصل شود در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و انشاا… این امر تحقق خواهد یافت و باعث رضایتمندی جامعه هدف را بدنبال دارد از طریق شماره تلفن۱۶۱۶ جامعه هدف می توانند با بنیاد شهید تماس گرفته و کارهایشان انجام شود.
افق کویر: برای ادامه تحصیل فرزندان شهدا چه حمایتهای صورت می گیرد؟!
در رابطه با آموزش تحصیلی، بنیاد شهید و امورایثارگران خدمات بسیارخوبی را به فرزندان شهدا و ایثارگران ارائه می دهد هزینه های تحصیلی تا هرمقطعی را پرداخت و از آنها حمایت می کند تا بهترین مدارج علمی را فرزندان شهدا، ایثارگران و خانواده محترم آنان بدون هیچگونه مشکلی کسب نمایند.
افق کویر:آیا افرادی که در درگیریها کشته می‌شوند شامل خدمات بنیاد می شوند یاخیر؟!
افرادی که در درگیریها چه توسط اشرار چه توسط سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت می رسند با ارائه گزارش و صورت سانحه از یگان خود (ارتش-نیروانتظامی-سپاه پاسداران)به کمیسیون مشترک که در تهران تشکیل می شود تصمیم نهایی توسط کمیسیون گرفته می شود آنها هم شهید محسوب می گردند و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.
افق کویر: بحث موزه جنگ که قرار بود در شهرستان تأسیس شود در چه مرحله ای قرار دارد؟
تأسیس موزه دفاع مقدس تنهاکار بنیاد شهید نیست؛ مشکل عمده ای که وجود دارد بحث جانمایی، واگذاری زمین، تهیه طرح موزه و همکاری مجموعه شهرستان؛ خصوصاً تعدادی از دستگاه های مرتبط می باشد که در این رابطه چند جلسه هم برگزار گردیده و انشاا… در آینده شاهد موزه دفاع مقدس و شهدا در شهرستان باشیم .
افق کویر:صحبت پایانی:
در پایان از تمامی مسئولین ادارات، نهاد ها و شرکت ها که در جهت حل مشکلات خانواده محترم شهدا و ایثارگران تلاش می کنند و همچنین از اصحاب رسانه و جراید که در زمینه ترویج فرهنگ و تفکر بسیج و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه قدم برمی دارد صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. انشاا… اجر و پاداش انها شفاعت شهدا باشند.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی