برگزاری هیئت با چوب و تخته تا موکب داری

محرم که فرا می رسد ،ماه بیرق و علم است و روضه های حسینی. این روزها در کوچه و پس کوچه های شهر که قدم می گذاری عزا و ماتم عزاداران کم سن وسالی را می بینی که به عشق ابا عبدا…(ع) نوحه سرایی کرده، هیئت برپا میکنند و…محبتشان به اباعبدا…و یارانش نشان می دهند. خبرنگار هفته افق کویر از سر دسته یکی از این هیئت ها گزارشی تهیه نمود
محمد صالح عسکری ۱۸ ساله بزرگتر و سر دسته هیئت علی اصغر(ع) واقع در محله سفلی گفت: از ۸ سالگی به فکر تأسیس هیئت بودم. در ابتدا محرم که فرا می رسید با استفاده از سبد میوه ای، چوب و تخته هایی اطرافمان هئیت را برگزار می نمودیم، آن زمان جمعیت هئیتمان ۵ نفر بود که خودم هم مداح بودم و هم طبل زن.
وی ادامه داد: در این سالها سختی ها ی زیادی متحمل شدم، با استفاده از کمک های خیری آشنایان و مردم هیئت را گسترش دادم.
عسکری افزود: حتی تا چند سال پیش مداحی هئیت بر عهده خودم بود، اما در حال حاضر دست اندرکار هیئت می باشم و از مداح دیگری استفاده می کنم.
وی در ادامه تاکید کرد: برای افزایش هئیت ، ۵ سالی است که موکب علی اصغر(ع) را نیز تأسیس نمودیم که مدیریت موکب بر عهده صادق دهقانزاده می باشد. این موکب در ماه محرم وصفر باز می باشد. (لازم به ذکر است که این موکب در ایام فاطمیه به مدت ۲۰ شب پذیرای عزاداران می باشد)
وی ادامه داد: هئیت علی اصغر هر ساله از ۲۱ تا ۲۶ محرم به مدت ۵ شب برگزار می شود. در این پنج شب، هیئت به منازل افرادی که بانی هستند رفته و در شب آخر هئیت اطراف میدان امامزاده عبدا… رفته و به عزاداران شام می دهد. اکنون هیئت نزدیک به ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.
عسکری در ادامه گفت: در آینده قصد داریم مسجد نبی احداث نماییم تا هیئتمان را به آنجا منتقل نماییم.
وی در پایان از هفته نامه افق کویر، مردم و خیرینی که ما راهمراهی می کنند تشکر نمود و گفت: خواهشی که از مردم داریم این است که ما را همراهی نمایند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهرستان بافق پیشرو به لحاظ رسانه در استان یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر احسان عابدی، مدیر