شماره گذاری الاغ و استر تعطیل شد

«ممل» الاغی نو خریده بود. از آنجایی که در آبادی معدن‌آباد، بخشنامه کرده بودند، هرکس الاغ، قاطر یا اسبی می خرد به نزد داروغه برده تا تشریفات شماره گذاری آن انجام شود.
ممل هم خوشحال و خندان، الاغش را پیش داروغه برد؛، اما داروغه روی ترش کرد که کارها «برون سپاری » شده و به بخش خصوصی واگذار شده است! برو! در انتهای بازار،حجره ای می بینی ،آنجا خرت را شماره گذاری کن.ممل سوار بر الاغش شده به انتهای بازار رسید؛ غلغله ایی بود! پرسان،پرسان جلو رفت و علت را جویا شد. مردی گفت:واحد شماره گذاری تعطیل شده است !آن یکی می‌گفت:چرا؟ هر کس حرفی می زد و یک کلاغ،چهل کلاغ می کرد!
تا این که پسر «جارچی»خبر آورد که صاحب واحد شماره گذاری صرفش نمی کرده و تعطیل کرده است. یکی دیگر به نقل از داروغه خبر آورد که صاحب شماره گذاری مشکل خانوادگی دارد و «دستش کوتاه و خرما بر نخیل» است. القصه! تا این لحظه کسی نفهمیده به چه علت این دکان شماره گذاری تعطیل شده است!
«ممل» ناراحت و در فکر، سر خرش را چرخاند و به سمت خانه روی آورد! در راه « آقاتقی» را دید. عرض حال کرد و آقاتقی، آهی کشید و گفت :کاش بررسی می شد، ظرف یکسال گذشته چرا این واحد شماره گذاری برای دومین مرتبه تعطیل شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

 به گزارش هفته نامه افق کویر: خبرنگار ما