۸۵ درصد پسته بافق برداشت شد

یزد – ایرنا – رئیس جهادکشاورزی بافق می‌گوید: ۸۵ درصد محصول پسته شهرستان از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار درختان بارور تاکنون برداشت شد و این روند نشان می‌دهد میزان تولید در مقایسه با سال ۹۷ افزون بر ۲۰ درصد افزایش یابد.

علی اکبر رحمتیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت پسته از اوسط شهریور شروع می‌شود و تا آخر مهر ادامه دارد، پیش‌بینی کرد که امسال ۲ هزار تن پسته خشک با وجود افزایش دما و بارندگی در زمان گردافشانی و پوکی محصول تعداد قابل توجهی از درختان برداشت‌ شود.

درحال حاضر هرکیلوگرم پسته تازه مرغوب در بازار یزد حدود ۶۵ هزار تومان و انواع  پسته خشک ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی مجموع سطح زیرکشت این گیاه را ۲ هزار و ۹۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۴۷۰ هکتار آن نهال است.

این مسئول، متوسط عملکرد را ۸۰۰ کیلوگرم در واحد سطح ذکر کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد محصول پسته از نوع احمدآقایی و بقیه کله قوچی و اوحدی است.
وی خاطرنشان کرد: پسته بافق پس از تامین نیاز داخلی عمدتا صادر می‌شود و نقش تاثیرگذاری در اقتصاد پسته‌کاران منطقه دارد.
مدیرجهاد کشاورزی بافق بیان کرد: هم‌اکنون ۶ پایانه فراوری دارای مجوز در پوست‌کنی و  فراوری پسته فعال است.

وی تعداد بهره‌برداران را  ۲ هزار و ۶۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: به دلیل وجود آب مناسب و زمین مستعد، هر سال تعداد کشاورزان منطقه به پسته‌کاری افزایش می‌یابد.
رحمتیان ارائه مطالب ترویجی و آموزشی در مورد کودهی مناسب و به موقع و با توجه به آزمایش خاک و برگ ، مبارزه به موقع با آفات گیاهی و محلول‌پاشی پسته را پس از برداشت از جمله خدمات این اداره به بهره‌برداران برشمرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در