متخصصان راديولوژي و سونوگرافي در بافق مستقر شدند

يزد- ايرنا- رئيس شبكه بهداشت و درمان بافق گفت: درآستانه روز پرستار ۲ متخصص راديولوژي و سونوگرافي به طور تمام وقت در بيمارستان وليعصر(عج) اين شهر مستقر شدند.

مسعود دانشي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تبريك روز پرستار اظهار داشت: نبود اين ۲ متخصص در بافق مشكلاتي براي مردم منطقه به وجود آورده بود كه با پيگيري هاي مكرر و توجه مسوولان استان، متخصصان ياد شده در اين بيمارستان مستقر شده و به طور شبانه روز در خدمت بيماران هستند.
وي همچنين از راه اندازي دستگاه راديولوژي ديجيتال در بيمارستان بافق خبر داد و افزود: اين دستگاه با اعتبار ۱۲ ميليارد ريال خريداري و نصب و راه اندازي شده است.
رئيس شبكه بهداشت شهرستان بافق تصريح كرد: با راه اندازي اين دستگاه، اشعه كمتري به بيمار وارد مي شود و عكس راديولوژي بدون ظهور و با كيفيت عالي در مدت زمان بسيار كوتاه در اختيار بيمار قرار مي گيرد.
اين مسوول به مشكل تك پزشكي بخش اورژانس در روزهاي تعطيل هم اشاره كرد و گفت: از روز گذشته با جذب يك پزشك عمومي، از اين پس ايام تعطيل ۲ پزشك در اورژانس بيمارستان اين شهر ويزيت مي كنند.
وي به حوزه كلينيك تخصصي بيمارستان وليعصر(عج) بافق هم اشاره و بيان كرد: بخش فيزيوتراپي، كاردرماني و كلاس آمادگي زايمان در سالجاري با هزينه يك ميليارد ريال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي يزد در اين حوزه راه اندازي شد.
دكتردانشي با بيان اينكه متخصصان داخلي، اطفال، زنان و زايمان، جراحي، قلب و چشم به طور تمام وقت در بيمارستان ياد شده فعال هستند خاطرنشان كرد: متخصص ارتوپد، داخلي، اعصاب، گوش و حلق و بيني، عفوني و فوق تخصص آسم و آلرژي نيز پاره وقت در خدمت بيماران شهرستان هاي بافق و بهاباد در استان يزد و شهرستان كوهبنان و منطقه نوق و سي ريز از توابع استان كرمان قرار دارند.
وي همچنين تعداد واحد هاي اسكان پزشكان بافق را هشت واحد برشمرد و افزود: چهار واحد ديگر با پيش بيني اعتبار ۱۰ ميليارد ريال در حال ساخت است كه ۲ ميليارد آن از سوي فرمانداري اين شهرستان و بقيه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي استان يزد تامين شده است.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان بافق در ادامه به پيشرفت ۵۰ درصدي ساختمان جديد ۹۶ تختخواب بيمارستان وليعصر اين شهر اشاره كرد و افزود: پيگير هستيم تا عمليات اجرايي اين طرح هر چه زودتر به اتمام برسد.
وي، سرمايه گذاري انجام شده تا اين مرحله را ۷۰ ميليارد ريال اعلام و بيان كرد: ۴٫۸ ميليارد ريال آن از اعتبارات شهرستان بافق و بقيه از محل اعتبارات ملي تامين شده است.
دانشي در پايان خاطر نشان كرد: مطالبات پرستاران تا فروردين امسال پرداخت شده و باقي مانده نيز در حال پيگيري است.
۷۵ پرستار، هشت بهيار، يك بيمارستان، ۶ مركزسلامت شهري و روستايي، يك پايگاه سلامت، چهار مركز فوريت هاي پزشكي( شهري و روستايي و جاده اي) و ۱۲ خانه بهداشت فعال، در خدمت بيماران شهرستان بافق هستند.
مركزشهرستان ۵۰ هزار نفري بافق در فاصله ۱۱۰ كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل