ورزش راهکاری برای کاهش بزهکاری در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سرگرد شهرام طولابی نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان بافق در دیدار با سمیه ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی، با اشاره به تاکیدات و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی نیروهای مسلح و توجه به بحث آموزش و نیروی جسمی ورزیده، گفت: امروزه باید بیش‌ازپیش به ورزش اهمیت داد؛ چراکه عقل سالم در بدن سالم است و در فرهنگ اسلامی، انبیاء و اولیاء نیز بر ورزش تأکید داشتند.

طولابی نژاد افزود: مقوله ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است و این مورد باید در نیروی انتظامی بیشتر نمود داشته باشد و مأموران نیروی انتظامی باید در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از نیروی جسمی ورزیده‌ای برخوردار باشند.

فرمانده انتظامی بافق ادامه داد: ما نیاز داریم تا اداره ورزش و جوانان شهرستان در زمینه ورزشی به ما کمک کند و ما نیز آنچه که در توان داریم برابر دستورالعمل‌ها انجام می‌دهیم.

این مقام انتظامی افزود: هر چه بتوانیم جوان‌ها را به سمت ورزش سوق دهیم بزهکاری نیز کاهش می‌یابد و این نشان از رابطه معنادار بین ورزش و آسیب‌های اجتماعی است و ما امیدواریم بتوانیم با تعامل دوجانبه بین اداره ورزش و پلیس در راستای کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنیم.

سمیه ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق در ادامه نشست، با تأکید بر اینکه ورزش و آمادگی جسمانی یک اصل مهم و مهمترین عامل تقویت روابط سالم و اجتماعی است و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان نقش به سزایی دارد گفت: ما آمادگی لازم در زمینه همکاری دوجانبه را داریم.

وی افزود: امنیت شهر و کشور مدیون شما سبزپوشان است و امیدواریم بتوانیم قدمی هرچند کوچک برای شما و نیروهای خدمتگزار برداریم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی