پیشنهاد اداره راه و شهرسازی برای حل معضل مسکن جوانان:اضافه نمودن اراضی با مالکیت دولتی و کاربری مسکونی

به گزارش هفته نامه افق کویر، کاظم فتوحی، رییس اداره راه و شهرسازی بافق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این نشریه به پرسشهای مطرح شده پاسخ داد.
افق کویر: آیا نگاه عدالت محور در طرح جامع شهری جدید جهت واگذاری زمین برای ساخت و ساز رعایت شده است و در همه نقاط شهر به صورت متوازن ساخت و ساز صورت می گیرد؟
به نظر می رسد منظور تغییر کاربری اراضی و افزایش محدوده شهر می باشد که طی جلسات متعدد با حضور کارشناسان ذی ربط و همچنین شهردار و اعضای شورای شهر در این خصوص بحث شده و گزینه های مختلفی از سوی مشاور طرح پیشنهاد گردیده که در دست بررسی می باشد. با این حال جهت موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص افزایش محدوده شهر سعی شده که با تغییرکاربری و همچنین تدقیق اراضی تا حد امکان مشکل مطرح شده برطرف شود.
افق کویر: در بحث روستایی آیا اداره راه و شهرسازی برنامه ای دارد یا خیر؟
در خصوص روستای های واقع شده در حریم شهر؛ از جمله مبارکه ، فاضلیه ، صدر آباد و حاجی آباد بحث واگذاری زمین، به بنیاد مسکن در دست اقدام بوده که تاکنون ۱۴۵۰۰ مترمربع زمین با کاربری مسکونی در روستای صدر آباد اجرایی شده است .
افق کویر: موضوع طرح جامع شهری به کجا رسید و چه پیشنهاد های از سوی اداره شهرسازی برای حل موضوع مسکن جوانان شده است؟
همانگونه که در پرسش اول پاسخ داده شد موضوع طرح جامع با رویکرد تولید زمین با کاربری مسکونی و تغییر کاربری اراضی با قابلیت تبدیل به کاربری مسکونی واقع در محدوده با اولویت واگذاری به متقاضیان واجد شرایط از جمله جوانان متأهل در حال پیگیری می باشد و پیشنهاد واضح این اداره اضافه نمودن اراضی با مالکیت دولتی و کاربری مسکونی جهت اجرای طرح های پیشنهادی از سوی وزارت راه و شهرسازی مانند طرح اقدام ملی مسکن می باشد.
افق کویر: مشکل سند اهالی شهرک های امام علی (ع) و امام حسین (ع)به کجا رسید آیا از سوی اداره راه و شهرسازی همکاری لازم صورت گرفته است یا خیر؟ و این مشکل تا چه زمانی ادامه دارد؟
معضل صدور اسناد شهرک امام حسین(ع) طی پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره و همکاری اداره ثبت حل شده و ساکنین این شهرک جهت اخذ سند محل سکونت خود می توانند با مراجعه به این اداره اقدام کنند. مشکل اصلی در خصوص شهرک امام علی (ع) طی نشدن مراحل تشریفات واگذاری از همان ابتدا بوده که امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در آینده نزدیک شاهد حل این معضل نیز باشیم.

افق کویر: اطراف کمربندی شمالی زمین های زیادی برای ساخت و ساز مسکن جوانان است آیا مجوز ساخت می دهند یا خیر؟
با توجه به واقع شدن قسمت اعظم کنارگذر شمالی و همچنین اراضی جنب آن در خارج از حریم شهر چنین امکانی وجود ندارد.
افق کویر: کار دوبانده شدن جاده بافق – بهاباد در چه مرحله ای قرار دارد؛ طبق گفته پیمانکار باید کارهایی از سوی اداره راه و شهر سازی انجام می شد تا آنها فعالیت خود را شروع کنند؛ لطفا در این باره توضیحات مفصلی دهید؟
طراحی مسیر تا سه راهی سه چاهون انجام شده و عملیات زیرسازی آن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی طبق توافق صورت گرفته در حال اجرا می باشد و پیگیری های لازم جهت کد دار شدن پروژه و تخصیص اعتبار از سوی این اداره در حال انجام می باشد.

راضیه برزگری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی