سلاح مخفی در برابر دیابت نوع ۲

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از شفقنا آووکادو صرفاً یک مکمل خوشمزه برای رژیم های غذایی نیست -بلکه حاوی یک مولکول چربیست که با اطمینان می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

 مطالعه محققان دانشگاه گلف کانادا، نشان می دهد که این ترکیب که فقط آووکادو به تنهایی حاوی آن است، ممکن است ویژگی بارز دیابت نوع ۲ در موش ها را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند.

دیابت نوع ۲ مانع از موفقیت پردازش گلوکز یا قند در خون در بدن می شود. در افراد فاقد دیابت، این پردازش با کمک انسولین لوزالمعده اتفاق می افتد. در افرادی که به دیابت مبتلا هستند، بدن یا هورمون کافی تولید نمی کند، یا نمی تواند از آن به طور مؤثر استفاده کند.

هر دو نوع دیابت می تواند باعث شود گلوکز بیش از حد در خون باقی بماند، این وضعیت ناسالم- اگر بدون مراقبت باقی بماند- می تواند باعث طیف وسیعی از مشکلات جدی از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، وبیماری کلیه یا عصب شود.

تغذیه سالم و ورزش به عنوان راه حل برای این مشکل موثر هستند، اما این راه حل برای برخی از افراد دشوار است.

به گفته محققان، مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می افتد که میتوکندری در سلول ها قادر به سوختن اسیدهای چرب از طریق اکسیداسیون نیستند. در دیابت، اکسیداسیون ناقص است.

ترکیب مورد نظردر آووکادو یک مولکول چربی به نام آووکاتین B یا AvoB است.

با انجام مطالعات مختلف، محققان نتیجه می گیرند که AvoB در برابر اکسیداسیون ناقص اسیدهای چرب میتوکندری در ماهیچه های اسکلتی و لوزالمعده کار کرده و از اکسیداسیون کامل چربی ها اطمینان حاصل کرده و در نتیجه منجر به بهبود تحمل و استفاده از گلوکز، افزایش حساسیت به انسولین در بدن می شود.

در یک مطالعه بالینی جداگانه، محققان تأثیر مکمل AvoB همراه با یک رژیم غذایی غربی را به مدت ۶۰ روز بررسی کردند.

در پایان محققان مشخص کردند که شرکت کنندگان این ماده را خوب تحمل کرده اند. این تیم هیچ اثر منفی در کبد، ماهیچه ها یا کلیه ها مشاهده نکرده و هیچ نشانی از سمیت وابسته به دوز نشان نداد.

همچنین بین شرکت کنندگان کاهش وزن مشاهده شد.

البته صرفاً خوردن آووکادو بدون ورزش شرایط کافی را برای شخص فراهم نمی کند تا از مزایای بالقوه آن بهره ببرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در