عقل سالم در بدن سالم!

متأسفانه در حال حاضر مردم شهرستان بافق به ورزش چندان اهمیتی نمی دهند، در جامعه ما اکثر افراد با این فرهنگ بیگانه هستند.میلیون بار شنیده اید که یکجا نشستن و تماشای تلویزیون برایتان ضرر دارد، چرا سبک جدیدی از زندگی را آغاز نمی کنید!؟
با افزایش سن، انعطاف بدن کاهش و ضعیف شدن استخوانها می شود
.ورزش ‌کردن، چندان هم که فکر می کنید دشوار نیست. مشکل بسیاری از افراد، دنبال کردن برنامه درست و منظم است. زمانی که شروع به ورزش می کنیم، ممکن است انگیزه ما کاهش یابد، اما خیلی از افراد هستند که هیچ وقت شور و انگیزه شان را از دست نمی دهند و به این راحتی از برنامه ورزشی خودداری نمی کنند.
زمانی که به ورزش فکر می‌کنید چه تصوری از آن دارید؟ رکاب زدن روی دوچرخه ثابت که شما را به هیج مکانی نمی‌رساند باعث می‌شود حوصله‌تان سر برود و نگاه‌تان را به سقف بدوزید؟ و یا شاید یک کلاس ایروبیک که در انجام حرکات آن گیج شده و دچار اشتباه می‌شوید؟
متأسفانه خیلی از ما تصور منفی از ورزش داریم: خسته‌کننده، بی‌فایده، سخت، تکراری، پس جای تعجب نیست که نمی‌خواهی انجامش دهی!
انگیزه را برای خود خلق کن. شاید ورزش کردن فقط به حرکت دادن بدن مربوط باشد، اگر ابتدا ذهن‌تان را حرکت ندهید به جایی نخواهید رسید.
نه قرص، نه رژیم و ، هیچکدام نمی‌تواند جای تحرک را بگیرد
ورزش حتماً نباید در باشگاه باشد و یا ساعت‌ها وقت ببرد. کنار گذاشتن موانع ذهنی برای ورزش خوب است، اما تا زمانی‌که فقط در حد حرف است فایده‌ای ندارد.
با انگیزه و کمی استعداد، می توانید کوه ها را جابه جا کنید
چرا با برداشتن قدم‌های کوچک به‌سمت سبک زندگی فعال‌تر و با تحرک بیشتر شروع نمی‌کنید؟ مجبور نیستید تمام زندگی‌تان را زیرورو کنید.همیشه اولین قدم سخت است، می دانم که بعضی از شما ها آماده اید که اولین قدم را بردارید، با ایمان اولین قدم را بردار فقط باور داشته باش که اگر اولین قدم را برداری وارد سفری می شوی که فقط اجرا نیست، تو خودت را به یک سفر آموزنده فرستادی پس می توانی از پس آن بر بیایی!
اکنون قورباغه را قورت بده
هیچ شکی در آن نیست که زندگی با گذشته فرق کرده است، اما به این معنی نیست که نمی‌توانیم سلامت و تندرستی‌مان را کنترل کنیم. تمام تکنولوژی‌هایی که ما را تا این حد به یکجا نشینی وادار می‌کنند راه‌هایی برای فعال بودن ارائه می‌دهند. ما اکنون موج گسترده‌ای از ویدئوهای ورزشی، و باشگاه‌های جورواجور در اختیار داریم که می‌توانیم پیدا کنیم. اگر وقت بگذاریم و زحمت جستجو کردن را متحمل شویم، چیزهای زیادی وجود دارد.
اگر ورزش برایتان تکراری می شود می توانید در رشته های اییروبیک، کراس فیت، ورزش های TRX ، یوگا و …فعالیت کنید ؛ شاید شما عادت به ورزش کردن نداشته اید و اهل ورزش نیستند؛ سعی کنید قدم اول را بردارید تا انگیزه ای برای برداشتن قدم های بعدی شود. همیشه برداشتن اولین قدم سخت است؛ بدن انسان بعد از مدتی به تغییرات جدید عادت خواهد کرد پس از چند روز انجام فعالیت، شک نکنید که فعالیت تان بیشتر هم خواهد شد؛ زیرا عادت به انجام فعالیت کرده اید.
بدن تان برای تحرک طراحی شده وگرنه وجود این همه مفصل و عضله در بدن بی معنا بود
پس به بیرون از منزل بروید و زندگی پرتحرک و با نشاط را شروع کنید!
فراموش نکنید که نیرو، عرق و احترام، سه اصل مهم در ورزش است که تنها کافی است دو مورد اول را وسط بگذارید تا به سومین مورد یعنی احترام دست یابید.

سارا شفیعی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»