فرمانده انتظامی شهرستان بافق خبرداد؛ جاعل مدارک هویتی در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان بافق جاعل مدارک هویتی را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان بافق با برقراری تور ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران به سرنشین خودرو مشکوک و پس از بررسی مدارک هویتی و کارت ملی او متوجه شدند که این فرد اقدام به جعل مدرک هویتی کرده است.

طولابی نژاد ادامه داد: متهم توسط ماموران پلیس دستگیر و به پلیس اطلاعات انتقال شد تا پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: جعل سند و استفاده از سند مجعول دو جرم جداگانه محسوب می‌شوند، بنابراین اگر فردی سندی را جعل کرده و از آن استفاده کند، مرتکب دو جرم شده که به موجب قانون برای هرکدام آن‌ها مجازات مستقلی تعیین شده است.

در مواد ۵۲۴ تا۵۴۲ قانون تعزیرات مجازات اسلامی، مجازات‌های حبس و جزای نقدی یا هر دو را برای مرتکب پیش‌بینی کرده است و کسی که از جعلی بودن مدارک مطلع بوده و از آن مدارک استفاده کند، طبق ماده ۵۳۰ قانون تعزیرات به ۲ ماه تا ۲سال حبس محکوم خواهد شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»