چهره جایگاههای اتوبوس نازیبا جلوه نکند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ وقتی نگاهی به شهر خودمان داشته باشیم، بعضی افراد آگاهانه یا غیرآگاهانه، به وسایل عمومی سطح شهر که برای آسایش و آرامش مردم ساخته شده است، آسیب وارد می کنند؛ از جمله ایستگاه اتوبوس یا خط واحد روستای مبارکه بافق؛ در این باره خبرنگار هفته نامه، گزارشی تهیه کرده و از برخی شهروندان بصورت میدانی تحقیقاتی کرده است:
«فلاح» مرد مسن اهل این روستا در این باره گفت: بارها مشاهده کرده ام پسران نوجوان تا نیمه های شب در کیوسک های خط واحد نشسته اند و آشغال های خوراکی خود را در ایستگاه‌های خط پرت می کنند و حتی خم نمی شوند تا آن را در سطل زباله قرار بدهند. بنظر من مشکلی نیست آنجا بنشینند؛ ولی بعد از خوردن خوراکی های خود آشغال هارا جمع کنند.
«شفیعی» زن ۴۸ساله از ساکنان این روستا گفت: یک روز حوالی ۷شب در ایستگاه بودم که مشاهده کردم،در ایستگاه‌های خط واحد چند تا از پسر بچه ها در حال کشیدن قلیان هستند. وی افزود: من جایی برای نشستن نداشتم و این واقعا کاردرستی نیست که پسر بچه ها در ایستگاه‌های خط نشسته اند و کارهای غیرقانونی انجام می دهد. وی تصریح کرد: این مشکل خیلی بزرگی است که در این مکان چنین کارهایی انجام می شود.
«علیرضا » ۳۲ ساله گفت: از شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنم که این زحمات را برای روستای ما کشیده اند؛ اما متأسفانه برخی از شهروندان، از این زحماتی که شهرداری کشیده است، درست استفاده نمی کنند و آسیب می رسانند و این کار اشتباهی است که به این وسایل که برای زیبایی روستا هست آسیب می رسانند.
«فتاحی» زنی جوان از اهالی روستای مبارکه گفت: این به خاطر تربیت خانواده هاست که بچه هایشان به وسایل عمومی صدمه می رسانند. وی افزود: این خانواده ها هستند که باید بچه هارا تربیت کنند تا به پارک ها و ایستگاه های خط آسیب نرسانند.
فلاح که در بوستان نطقی بود گفت: واقعا نباید به وسایل عمومی آسیب وارد نمود؛ حتی جوان ها با کلید یا لاک غلط گیر بر روی دیواره های کیوسک خط می کشند و دیواره‌های کیوسک را کثیف کرده اند.
«شفیعی» که دارای سه فرزند مدرسه ای هست و فرزندانش هر روز با خط واحد به مدرسه می روند، گفت: چند دفعه به جوان ها گفته ام در مکانی دیگر دور هم جمع شوید؛ اما گوش به حرفم نداده اند و از عمد پاهای خود را به دیواره های کیوسک می زدنند و از قبل هم شیشه های کیوسک را شکسته بودند. وی تصریح کرد: واقعا نظرم این است برای مکانی که به درستی از وسایل عمومی استفاده نمی کنند وسایل تعلق نگیرد.
در این باره با دهیار مبارکه« حیدری» تلفنی صحبت کردم که وی حاضر نشد پاسخی بدهد و به زمان دیگری موکول نمود.
حال به نظر می رسد هم مردم و هم مسئولین نسبت به محافظت از این وسایل باید اقدام کنند. مردم از طریق آموزش صحیح و دهیاری هم از طریق مرمت و تعمیر این وسایل نگذارد تا چهره جایگاههای اتوبوس نازیبا جلوه کند.

راضیه برزگری 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام