ای کاش نمایشگاه، قبل از برگزاری مدارس افتتاح می شد

به گزارش هفته نامه افق کویر، نمایشگاه فروش پائیزه در شهرستان بافق از تاریخ ۱۳ آبان ماه به مدت۱۰ روز افتتاح شد.  اصولاً این نمایشگاه ها در راستای تنظیم بازار، حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها در سطح کشور برگزار می شود.
خبرنگار هفته نامه افق کویر با حضور در نمایشگاه گزارشی از  شهروندانی که در حال خرید بودند تهیه نمود که در ادامه  می خوانید:

زینب پرواسی که به همراه همسر و فرزندش در حال بازدید از غرفه ها بودند گفت: از خرید نمایشگاه راضی بودم، قیمت پوشاک به نظرم خوب بود.

نادر شفیعی افزود: چند شب متوالی است که به نمایشگاه مراجعه می نمایم، کیفیت محصولات خوراکی نسبتاً خوب می باشد؛ بعضی از محصولات خوراکی مانند انواع ترشیجات و شیرینی ها در بافق نیست، ولی نظارتی نیز بر روی غرفه ها وجود ندارد، به طوری که تفاوت قیمت در غرفه ها مشاهده می شود.

وی در پایان گفت: اگر نمایشگاه قبل از بازگشایی مدارس افتتاح می شد خیلی بهتر بود.

یکی از غرفه داران که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: کاش نمایشگاه در زمان پرداخت حقوق سنگ آهن افتتاح می شد.

خانم بلندیان که همراه با خواهرش به نمایشگاه مراجعه نموده بود تصریح کرد: اجناس از نظر کیفیت خوب نیست و قیمتها بالا می باشد.

وی افزود: غرفه داران اجناس بی کیفیت را برای فروش عرضه می کنند، شهروندان این اجناس را خریداری نموده و پول نقد را از شهرستان بیرون می برند، اگر مغازه داران شهرستان اجناسی با کیفیت خوب و قیمت مناسب ارائه می نمودند، لزومی به برپایی نمایشگاه نبود.

وی تصریح کرد: نصف خرید مردم در نمایشگاه به خاطر وسوسه هست. مزیت برپایی نمایشگاه به این است که همه نوع کالایی در آن یافت می شود و لزومی ندارد برای خرید از این مغازه به مغازه دیگری برویم.

در ادامه سید مهدی حسینی گفت: کیفیت اجناس از سال گذشته بهتر می باشد، هم تنوع زیاد است و هم تعداد غرفه های بیشتری است. قیمت ها تفاوت چندانی با مغازه های شهر ندارد، ولی اگر زودتر برگزار می شد برای دانش آموزان بهتر بود.

شمس الدینی یکی دیگر از افراد حاضر در نمایشگاه گفت: کیفیت نمایشگاه خوب هست و قیمت ها نسبت به شهرستان مناسب تر می باشد؛ مخصوصاً  قیمت لباس زمستانه.

زینلی شهروند کرمانی ساکن در بافق گفت:  ضمن تشکر از مسئولین برای برپایی نمایشگاه. قیمت های مناسب نمایشگاه نسبت به مغازه داران سطح شهر باعث می شود دغدغه مردم کمتر شود.

عسکری دبیر آموزش و پرورش بیان کرد: قیمت و کیفیت خوب بود، فقط زمان برگزاری نمایشگاه زیاد جالب نبود، چون مردم بیشتر خرید های خود را انجام دادند، اگر اول سال بود موقعیت آن مناسب تر بود.

تعدادی از دانش آموزان پسر که به صورت گروهی به نمایشگاه آمده بودند گفتند:  هر شب به نمایشگاه مراجعه داشتیم و لباس های زمستانی خود را خریداری نمودیم.

گفتنی است بیشتر افرادی که به نمایشگاه مراجعه نمودند، فقط رهگذری  از کنار اجناس عبور نموده و به ندرت خرید می نمایند؛ متأسفانه مشکلات اقتصادی در سالهای اخیر،  گرانی اجناس  و نبود پول نقد بر خرید مردم تأثیر گذاشته است به گونه ای که در سالهای قبل از گرانی، یعنی در سالهای ۹۳ الی ۹۵ فروش نمایشگاه ها بقدری زیاد بود که نه تنها از جمعیت نمایشگاه کاسته نمی شد، بلکه محیط نمایشگاه جوابگو ازدحام جمعیت شهروندان نبود و مردم خواستار محیط بزرگتر از مسئولین بودند، اما سال به سال از رونق نمایشگاه کاسته شد، حالا فقط مردم سعی در خرید مایحتاج خود دارند و اقلام اساسی را خرید می نمایند و غرفه هایی که نیاز اساسی مردم نیست آنچنان خریداری ندارد .

در ادامه ولی ا… رنجبر رییس اداره صمت در گفتگو با هفته نامه افق کویر در پاسخ به این پرسش که چرا زمان برگزاری نمایشگاه به تعویق افتاده است؟ افزود: بحث صدور مجوز نمایشگاه به اتاق اصناف واگذار شده است، لذا زمان برگزاری نمایشگاه با هییت رییسه اتاق اصناف می باشد.

وی در باره تفاوت قیمت غرفه ها نیز گفت: اگر تفاوتی در قیمت ها احساس می شود، به خاطر کیفیت محصول می باشد، ولی باز هم اگر مردم احساس می کنند اجناس از عرف مشخص گران تر می باشد، به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و طرح شکایت نمایند.

“محمد حاج حسنی” مدیر اجرای اتحادیه ها در  اتاق اصناف بافق گفت: برگزاری نمایشگاه به اتاق اصناف واگذار شده، علی رغم اعتراضات بازاریان ، به خاطر رفاه حال مردم نمایشگاه پاییزه برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا زمان برگزاری نمایشگاه پس  از گذشت حدود دوماه از شروع سال تحصیلی تعیین شده افزود: با توجه به اینکه شهریور ماه همزمان با ماه های محرم و صفر است، زمان آن  را به آبان ماه موکول نمودیم تا شهروندان پوشاک زمستانی و مواد غذایی خود را تهیه نمایند.

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در