زنبور عسل داخل خانه دوام نمی آورد

به گزارش هفته نامه افق کویر، زنبور عسل با تولید و نگهداری عسل و ساخت لانه های بزرگ، با استفاده از موم ترشح شده توسط زنبور های کارگر در یک کولونی شناخته می شود. زنبور عسل موجودی است که از طبیعت استفاده می کند.
محمد حمیدی، ساکن مشکین شهر، فروشنده عسل در نمایشگاه پاییزه شهرستان بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر به پرسشهای مطرح شده پاسخ داد.
وی در پاسخ به این پرسش که نحوه تشخیص عسل واقعی از تقلبی چگونه است؟ گفت: با استفاده از آب سرد یا کاغذ. به این نحو که عسل را داخل آب سرد ریخته؛ اگر دیدید که کاملاً حالت چسبندگی دارد و ته نشین می شود و به سرعت حل نمی گردد عسل طبیعی است. در روش دوم عسل را روی کاغذ کشیده؛ اگر مثل خط درآمد و مانند تسبیح شد اصل است.
وی در پاسخ به این پرسش که برای پرورش زنبور عسل با چه مشکلاتی روبرو هستید افزود: در منطقه ما هیچ مشکلی نیست، چون در آن منطقه گل و گیاه زیاد است، ولی در منطقه بافق و بهاباد چون گرم و خشک هست و گل و گیاه چندانی ندارد زنبورداران با مشکلات زیادی روبرو می شوند.
وی با بیان اینکه حدود ۲۷۰۰تا کندو عسل دارد تصریح کرد: چالش پرورش زنبور عسل این است که فقط باید بیرون از خانه باشد در خانه دوام نمی آورد.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»