سفر نماینده دولت به بافق

یکشنبه هفته پیش، نوزدهم آبان ماه سالجاری، حجت الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات کشور به عنوان نماینده عالی دولت در سفر هیئت دولت به استان یزد در بافق حضور یافت. سفر وی از چند جهت حایز اهمیت است که به ترتیب دلایل آن را بر می شماریم:
-۱ بافق، منطقه ایی معدن خیز هست و در سالهای اخیر بر سر تصاحب معادن اختلافاتی بین شهرهای بافق، اردکان، بهاباد و مهریز ایجاد شده و لازم است تا این مسایل بصورت منطقی حل و فصل گردد تا حقی از طرفین ضایع نگردد.
-۲ حضور مقام عالی وزارت که به عنوان نماینده دولت می باشد؛ می بایست با برنامه ریزی دقیقی صورت می گرفت تا مراسم استقبال و حضور جمعیت در محل سخنرانی سبک و کم گرفته نشود.
-۳ از آنجایی که مردم در سفر مسئولین همیشه و همواره درخواست هایی دارند، سفر می بایست به گونه ایی چیده می شد تا نماینده عالی دولت بتواند بطور خصوصی ملاقات مردمی با شهروندان داشته باشد.
-۴ معمولا در سفر نماینده عالی دولت، طرح های کلان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود؛ در این سفر تنها طرح مورد توجه، افتتاح یک بلوار بود و آن هم لغو گردید؛ در حالی که می شد از پتانسیل های دیگری نظیر کلنگ زنی مرکز آموزشی نیروی انتطامی در بافق، استفاده کرد.
-۵ چندی است سفر وزیران ابتدا به شهرستان بهاباد صورت می گیرد و بعد از آن در راه بازگشت، به بافق هم سری زده می شود؛ از آنجا که طول مسیر بلند و خسته کننده هست؛ شایسته بود تا سفر به گونه ایی تدوین می شد تا وزیری اختصاص برای بافق در نظر گرفته می شد و این به تدبیر و توان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر می گشت!
-۶ رسم هست که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سفر هیئت دولت از وزراء استقبال کرده و حرف های دل مردم را منتقل می کرد. در این سفر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ اصلا حضور نداشت!
-۷ چنان رسم بوده وقتی نماینده عالی دولت به منطقه ایی سفر می کند نتایج سفر یا برنامه های مصوب را در قالب یک نشست مطبوعاتی رسانه ایی بیان می کند؛ اما در این سفر؛ حتی اجازه سوال پرسیدن از نماینده دولت وجود نداشت!
-۸ معمولا محل ایراد سخنرانی نماینده دولت فضایی وسیع در نظر گرفته می شود و تبلیغات زیادی هم صورت می گیرد به همراه دعوت مردم جهت حضور در این رویداد، اما در این سفر، محل سخنرانی حسینیه امام زاده عبدا… (ع) بافق که جهت مراسمات ترحیم در نظر گرفته می شود، استفاده شد و به جا بود تا در محل مسجد جامع یا صحن متبرک امام زاده عبدا…(ع) انجام می گرفت.
-۹ در سفرهای پیشین نیز چنین بود که فرمانداری از فرهیختگان و اندیشمندان شهر با هر گرایشی دعوت می کرد تا نظرات و ایده های خود را در جهت توسعه و عمران شهر ارائه کنند تا در سفر مورد توجه هیئت دولت قرار بگیرد؛ اما در این سفر چنین چیزی انجام نشد!
-۱۰ بافق؛ شهری است کارگری و مشکلات کارگران و کارفرمایان زیاد می باشد؛ به جا بود تا با دعوت از تشکل های کارگری درخواست های آنان طرح می شد تا پس از جمع بندی به هیئت دولت منعکس می شد تا در جهت رفع آن برآمدند.
-۱۱ این سفر، سفر شخص یا وزیر خاصی نبود؛ بلکه سفر نمایند دولت به بافق بود و قطعا می بایست برنامه ریزی می شد تا چنین برداشت نشود تا مردم نسبت به مسئولان کشوری بی تفاوت هستند.
-۱۲ معمولا چنین رسم بوده و هست که فرمانداری نتایج سفر وزیر و حتی مصوبات را به مردم اعلام کرده و به اصطلاح مردم را در جریان و نتایج سفر قرار می داد؛ اما این سفر چنین واکنشی نداشت!
پایان سخن این که بافق مردمانی مهمان نواز دارد و این قضیه در زمان های مختلف مشخص گردیده است؛ شاهد مثال آن که در شهر بافق قومیت هامی مختلف در حال زندگی کردن هستند و بحمدا… هیچ مشکلی ندارند؛ به جا بود تا برای نماینده عالی دولت برنامه ریزی درست و متقنی صورت می گرفت تا شهد این سفر در کام شهروندان شیرین باقی می ماند.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در