معاون فرمانداری مهریز: خبرنگاران در مشارکت حداکثری مردم نقش موثری دارند

یزد- ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز از خبرنگاران خواست با تبیین هرچه بیشتر اهمیت انتخابات و نیز تشریح دستاوردهای نظام و دولت برای مردم، گفت: نمایندگان رسانه ها در مشارکت حداکثری شهروندان در شعبه‌های اخذ رای یازدهمین دوره این آزمون ملی نقش موثری دارند.

محمد جواد برزگر روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: ایجاد زمینه برای جلب مشارکت مردم در انتخابات نه تنها وظیفه دینی بلکه ملی و انقلابی است و موجب شکست توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان مهریز ادامه داد: مردم ما با وجود تمامی توطئه‌ها و تهدیدها به خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا ،  در دوم اسفندماه سال ۹۸ با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای ، صلابت و بصیرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

این مسوول اظهارداشت: وجود جو آرام و دمیدن روح امید و اعتماد به مردم توسط رسانه‌های گروهی نقش مهمی در جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات دارد و باعث خنثی شدن توطئه های استکبار جهانی می‌شود.

برزگر تصریح کرد: تمام مراحل برگزاری انتخابات طبق قانون و عمل به وظایف که توسط قانونگذار برای تمام عوامل اجرایی ، نظارتی و بازرسی تعریف شده در حال انجام است و از تک تک آرای مردم حراست می‌شود.

رییس ستاد انتخابات مجلس در شهرستان یادشده به اعلام ثبت‌نام نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز و خاتم است، اشاره کرد و گفت: تا آخرین روز ثبت‌نام، ۵۰ نفر در این حوزه داوطلب نمایندگی مجلس شدند که  این تعداد نسبت به دوره دهم  ۶ نفر افزایش دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز اظهارداشت: از این تعداد  ۴۸ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند که مجموع این افراد ۳۴ نفر فوق‌لیسانس، ۹ نفر دکتری ،چهار نفر لیسانس و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

به گفته برزگر این افراد پزشک ، مدرس دانشگاه، مبلغ مذهبی و کارمند دولت هستند که هشت نفر نیز بازنشسته می باشند.

وی تاکید کرد: صلاحیت این افراد تا ۲۶ آذرماه جاری توسط هیات اجرایی انجام و نتیجه آن روز ۲۷ آذرماه به اطلاع عموم می‌رسد.

این مسوول تاکید کرد: اسامی نهایی افرادی که صلاحیت آنها تایید نشد، در بازه زمانی ۲۲ دیماه تا قبل از دهه فجر به مدت ۲۰ روز به خود افراد اعلام می شود.

برزگر گفت:  افرادی که رد صلاحیت شدد، می‌توانند از ۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ ماه نسبت به ثبت اعتراض و شکایت خود اقدام کنند.

وی اظهارداشت: در  روز ۲۲ بهمن آمار قطعی افراد تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد و ۲۳ بهمن نیز اسامی نهایی منتشر می‌شود.

برزگر در این نشست بر جلب مشارکت مردم برای حضور در انتخابات با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد.

رعایت قانون در تمام محور فعالیت داوطلبان باشد

همچنین  رییس دادگستری مهریز گفت: رعایت قانون باید در تمام مراحل، محور فعالیت داوطلبان و هواداران آنها در قبل، حین و بعد از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مرتضی حدادزاده افزود: تمام فعالیت انتخاباتی بر اساس مقررات در فضای مجازی و سایر مکان‌ها رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که فصد وارد شدن به مجلس شورای اسلامی دارند باید خود و همچنین حامیان و هوادران آنها با مطالعه و آگاهی کامل نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

این مسوول اظهارداشت: تاکنون در این منطقه خلافی در خصوص انتخابات در فضای مجازی مشاهد نشده است ولی با جدیت نظارت توسط مسوولان امر صورت می گیرد .

حدادزاده تاکید کرد: در راستای اجرای قانون انتخابات، بخشنامه‌ای از سوی قوه قضایی ابلاغ‌شده که بر اساس آن شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی قبل از شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تشکیل شد.

وی بیان داشت: این شورا طبق مقررات بر تمام مراحل از نحوه ثبت‌نام، تأیید صلاحیت‌ها و بر روند اجرای  انتخابات، قبل و حین برگزاری آن نظارت می‌کند.

رییس دادگستری مهریز ، رعایت قانون مداری در ایام انتخابات را متذکر شد و گفت: کسی که قصد دارد وارد مجلس و محل قانون‌گذاری کشور شود باید در ابتدا قوانین حاکم بر انتخابات را رعایت کند.

حداد زاده افزود: ما مخالف فعالیت‌های انتخاباتی و شور و نشاط فضای رقابتی نیستیم اما باید افراد مراقب باشند از هرگونه هتک حرمت و تهمت و افترا نسبت به نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.

وی به نوع برخورد مراجع قضایی با جرایم انتخاباتی اشاره کرد و  تاکید کرد: هرگونه هتک حیثیت افراد، تخریب و توهین نسبت به نامزدهای انتخابات چه در فضای حقیقی جامعه و چه در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود.

رییس دادگستری مهریز اظهار داشت: باید سالن‌ها و امکانات مورد نیاز به‌طور عادلانه در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گیرد و  استفاده از امکانات موجود و فرصت برابر برای تمام نامزدهای انتخاباتی یک امر بدیهی است و نباید در امر انتخابات حق‌الناسی صورت گیرد.

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، دهم آذرماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت و بررسی صلاحیت های افراد  از مراجع چهارگانه در دست انجام است.

این انتخابات همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه استان یزد از جمله مهریز دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می شود و تعداد داوطلبان در  مجموع به ۲۴۶ نفر رسید.

پس از اعلام تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده  و آغاز رقابت های انتخاباتی در استان ، چهار نفر برای مدت چهار سال  در مجلس شورای اسلامی که ۲۹۰ نماینده دارد، انتخاب می شوند.

حوزه انتخابیه مهریز با پنج شهرستان حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد  و استان یزد در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی