فعالیت مرکز تعویض پلاک بافق از سرگرفته شد

یزد – ایرنا – تعطیل شدن مرکز تعویض پلاک بافق در ماههای اخیر، مشکلات زیادی برای شهروندان بافقی به وجود آورد که با پیگیری نیروی انتظامی استان و شهرستان، بار دیگر این مرکز افتتاح شد و در خدمت مردم قرار گرفت.

فرمانده منطقه انتظامی بافق روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعطیلی این مرکز و مراجعه مردم به یزد برای انجام کار پلاک گذاری خودرو با توجه به گران شدن نرخ بنزین، پیمودن مسیر ۱۱۰ کیلومتری بافق تا مرکز استان و بلعکس و احتمال تصادفات جاده‌ای و … مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده بود.

سرگرد شهرام طولابی نژاد افزود: با تلاش‌های فرمانده انتظامی استان یزد و پیگیری‌های انجام شده و نیز توجه ویژه پلیس راهور شهرستان به این مهم، دفتر تعویض پلاک یاد شده پس از چندین ماه تعطیلی، مجدد بازگشایی شد و خدمت رسانی به شهروندان بافقی را از سرگرفت تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

وی خاطر نشان کرد: دفتر تعویض پلاک شهرستان از ساعت ۷:۳۰  لغایت ۲۰:۳۰دقیقه پذیرش دارد و شهروندان می‌توانند جهت انجام امورات تعویض پلاک با شماره ۳۲۴۳۶۷۷۷ تماس و یا با حضور در دفتر مذکور واقع در جنب اداره جهاد کشاورزی شهرستان، امور مربوط به تعویض پلاک خودرو را انجام دهند.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: دفتر یاد شده برای رفاه حال شهروندان بافقی و بهابادی هفته اول همه روزه و برای هفته‌های آتی سه روز در هفته در ساعات اداری دایر است و چنانچه تعداد متقاضیان بیشتر باشند در ساعات کار دفتر تجدید نظر می‌شود.

گفت و گو با مراجعین

یک ارباب رجوع  که به محض راه اندازی مرکز یاد شده برای تعویض پلاک خودرو مراجعه کرده بود از سهولت کار ابراز رضایت و خرسندی کرد و گفت: در این مدت که دفتر شماره گذاری تعطیل بود مردم بایستی در مسیر پر خطر بافق – یزد  مسافت طولانی را طی می‌کردند تا بتوانند کارهای مربوط به تعویض پلاک را انجام دهند.

ماشاالله شمس الدینی افزود: پیمودن مسیر ۱۱۰ کیلومتری بافق به یزد هم از لحاظ اقتصادی و هم هدر رفتن وقت نیروی انسانی و خطرات جاده ای معضلی بود که به شکر خدا توسط فرمانده ناجا شهرستان بر طرف شد.

شهروند دیگری هم به ایرنا گفت: شلوغی تنها مرکز تعویض پلاک یزد باعث شده بود تا چند روز نوبت دهی شود و برخی از مردم شهرستان بافق و بهاباد مجبور بودند چند بار این مسیر طولانی را در شرایط گران شدن بنزین طی و یا به ناچار در شهر یزد بیتوته کنند.

رضا دهقانزاده اضافه کرد: برخی دارندگان خودرو به علت نداشتن مدارک شخصی و اسناد خودرو موفق به تعویض پلاک نمی‌شدند و ناگزیرباز می‌گشتند و پس از تکمیل مدارک دوباره در نوبت قرار می‌گرفتند که این امر،مشکل را دوچندان می‌کرد.

وی با بیان اینکه یکدستگاه موتورسیکلت دارد که پلاک گذاری آن مستلزم حمل و نقل به مرکز استان بود تصریح کرد: اکنون که مرکز تعویض پلاک بافق کار خود را شروع کرده به راحتی بدون صرف هزینه آن را پلاک گذاری می‌کنم .

دهقانزاده از همت و تلاش نیروی انتظامی  بافق برای راه اندازی مجدد دفتر تعویض پلاک شهرستان قدردانی کرد.

در این دفتر هم اینک برای سه نفر شغل ایجاد شده و در آینده احتمال افزایش نیرو وجود دارد.

این دفتر از سال ۸۴ کار خود را در بافق آغاز کرد اما به دلایلی تعطیل  و امروز پس حدود یک‌سال تعطیلی مجددا راه اندازی شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام