ممنوعیت افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی، آژانس‌ها و سرویس مدارس

متأسفانه امروزه بنزین به عنوان یکی از تولیدات استراتژیک کشور‌های توسعه یافته شناخته می‌شود که افزایش و یا ثبات قیمت آن به سرعت و مستقیم روی قیمت دیگر کالا و خدمات اثر می‌گذارد. در کشور ایران نیز این مهم ساری و جاری است و بسیاری از شهروندان در مورد گرانی و یا عدم گرانی قیمت بنزین حساس هستند بخصوص شهروندان به تازگی از کرایه های متفاوت هر آژانس گلایه مند هستند که مگر اخطار داده نشده است با وجود گرانی بنزین کرایه ها تغییر نکند. خبرنگار هفته نامه افق کویر در این باره به سراغ برخی از شهروندان رفته و گفتگویی با آنها انجام داده است .
زن ۴۳ ساله ای گفت: من از خیابان مهدیه تا آهنشهر آژانس گرفته ام، رفت و برگشت ۱۶ هزارتومان پرداخت کرده ام؛ درصورتی که هیچ توقفی نداشتم؛ خواهشاً این موضوع را پیگیری کنید.
زنی ۳۸ ساله که با دوتا فرزندانش بود گفت: از خیابان دارایی تا مبارکه یک سرویس سوار شدم ۱۸ هزارتومان پرداخت کردم این واقعا ناحقی است که این مبلغ زیاد را دریافت کنند؛ و این مشکل بزرگی هست؛ مگر قرار نبود کرایه ها گران نشود؟!
بابایی دختر ۲۵ ساله که در حال پیاده شدن از آژانس بود گفت: من از مبارکه تا فلکه چهارده معصوم(ع) سرویس گرفتم و ۹ هزار تومان پرداخت کردم؛ در صورتی که قبل از گران شدن بنزین ۵ هزارتومان سرویس پرداخت می کردم، حتی با شهرداری هم تماس گرفتم و گفتند که حق ندارند گران تر از نرخ کرایه دریافت کنند و رسیدگی می کنیم.
دختر دانشجویی گفت: از خیابان چهارده معصوم تا دانشگاه پیام نور رفت و برگشت ۱۶ هزارتومان پرداخت کردم؛ چرا راننده ها انصاف ندارند.
نرخ کرایه ها هیچ تغیری نکرده است
محمدی راننده آژانس طوبی گفت: من شخصاً با گران شدن بنزین که خودم هر هفته ۵۰ لیتر بنزین می زنم که هر لیتری ۳ هزارتومان است با توجه به اخطار هایی که داده شده است نرخ کرایه هیچ تغییری نکرده است و من همان قیمتی که قبل بوده است از شهروندان دریافت می کنم.
وی افزود : حتی با توجه به گران شدن بنزین به شهرداری رفته ام و پیگیر کارت سوخت شده ام که قول داده اند اول دی ماه این مشکل به پایان می رسد.
ایرانی مدیر آژانس بانوان فدک گفت: با توجه به گرانی بنزین؛ فقط هر سرویس را ۵۰۰ تومان گران تر کرده ایم، و اقعاً لیتری ۳ هزارتومان بخواهیم بنزین آزاد بزنیم مشکل هست.
وی افزود: به همین علت با شهرداری تماس گرفتم و قرار شد به رانندگانی که تابلو دارند ۲۰۰ لیتر بنزین و ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد اختصاص بدهند و به افرادی که تابلو ندارند ۱۰۰ لیتر بنزین و ۲۰ هزارتومان وجه نقد پرداخت کنند و گفتند که تا اول برج این مشکل حل می شود.
فتاحی راننده آژانس شهاب گفت: هیچ کدام از رانندگان نرخ بیشتری دریافت نمی کنند؛ در صورتی که با بنزین لیتری ۳ هزارتومان باک ماشین را پر می کنیم.
انصاری یکی دیگر از رانندگان آژانس شهاب گفت: از مسئولین خواهش می کنیم پیگیری کنند حداقل کارت سوخت ها را ماه تا ماه شارژ کنند.
عباس فتاحی، رییس سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری بافق با بیان اینکه هیچگونه افزایش نرخی با گرانی بنزین به تاکسی ها، آژانس ها و سرویس مدارس ابلاغ نشده است گفت: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۳۲۴۲۱۳۳۰ در میان بگذارند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
شایان ذکر است با همه اخطارها برخی از رانندگان نرخ کرایه را بدون مجوز افزایش داده و شهروندان نیز هرچند از این بابت گلایمند هستند، ولی به خاطر عدم آگاهی مبلغ غیرمتعارف را پرداخت می کنند.

راضیه برزگری 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در