توجه به معشیت مردم، موجب رونق تولید است

مشکلات ناشی از وضعیت اقتصادی آن قدر زیاد شده است که امروزه به عنوان یک دغدغه غیرقابل انتظار تبدیل شده است؛ بصورتی که کمتر به مسایل انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته می شود. دغدغه و نگرانی امروز بیشتر مسایل اقتصادی شده تا چه کسی در انتخابات شرکت نموده و یا چه هدفی برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد؟ و آیا این که نماینده قبلی و فعلی چه اقدامی برای مردم موکلان خود کرده اند!
پایین بودن سطح دستمزد کارگران، فشار برخی کارفرمایان برکارکنان منبی بر بازنشستگی زودهنگام، افزایش سود بانکی و ترفندهای مختلف بانک ها در خصوص اعطاء تسهیلات و مسدود کردن بخشی از آن وام در بانک بدون آن که مشتری به آن دسترسی داشته باشد، نوسانات بازار ارز و تاثیر آن بر قیمت ها و مسایل رفتاری جامعه و دهها عامل دیگر موجب آن شده که خانواده ها بیشتر به فکر رفع مسایل اقتصادی خود باشند تا موضوعات سیاسی؛ نظیر وعده های نامزدان انتخاباتی؛ همه اینها موجب آن شده تا تنور انتخابات فعلا داغ نباشد. «به هر جهت توجه به معشیت مردم، موجب رونق تولید و حمایت از اشتغال و مقابله با تحریم ها را درپی خواهد داشت.»(۱)
در این اوضاع اقتصادی به تنها کسانی که فشار وارد نمی شود همان طبقه سرمایه داران، ثروتمندان و اغنیاء هست که برای شان فرقی نمی کند آیا بنزین گران شده یا خیر؟ برای آنها تفاوتی ندارد که اجناس تغییر قیمت داده باشد یا خیر؟ اینجاست که باید زنگ ها را به صدا در آورد و همگان را مطلع کرد.
در کلام امام راحل(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی این مسئله به خوبی منعکس شده است: ‏
‏«خدا نیاورد آن روز را که سیاست مسئولین کشور ما حمایت از سرمایه دارها گردد‏. ‏همه آرمان و آرزوى ملت و دولت و مسئولین کشور ما است که روزى فقر و تهی دستى از جامعه ما رخت بربندد و مردم عزیز و صبور و غیرتمند کشور از رفاه در زندگى مادى و معنوى برخوردار باشند. خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذا… که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست، دامن حرمت و پاک روحانیت از آن منزه است، تا ابد هم باید منزه باشد و این از افتخارات و برکات کشور و انقلاب و روحانیت ما است که به حمایت از پابرهنگان برخاسته است و شعار دفاع از ‏‏حقوق مستضعفان را زنده کرده است.» (۲)
‏‎منبع:
(۱) www.irna.ir
(۲) صحیفه نور امام خمینی (ره)،جلد۲۰ص ۳۴۱

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»