سرم موی خانگی چیست و چگونه استفاده می شود؟

چنانچه موهایی وز، خشک و بد حالت دارید، حتماً اطرافیان، سرم مو را به شما پیشنهاد کردند. با وجود این، ممکن است هنوز در استفاده از این محصول شک داشته باشید. در این جا ما به شما میگوییم چطور با استفاده از سرم های خانگی و بدون ماده های شیمیایی مشکل موهایتان را رفع کنید.

سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح موهای شما را پوشش می دهد، بر خلاف روغن مو که به مو نفوذ می کند و سبب ایجاد تغییراتی در ساختار مو می شود.

 

امروزه انواع و مدل های زيادي از سرم مو وجود دارد که میتوانید امتحان کنید و بفهمید کدامیک برای نوع موی شما بهتر است سرم مو به عنوان یک راهکار مراقبت از مو طراحی شده است که مانع از گره خوردن آن می شود و هم در حین دادن نرمی به آن سبب درخشش می شود.

 

یک سرم موی خوب باید بطور موثری از موی شما دربرابر قرار گرفتن افتاب و آلاینده هایی مثل غبار و دوده، هر زمانیکه خارج از خانه قدم می زنید، مراقبت کند

 

استفاده از سرم مو

 

خصوصیت های استفاده از سرم مو

 

از مهمترین خاصیت ها و فواید استفاده از سرم مو میتوان به موردهای زیر اشاره نمود :

استفاده از سرم های مو سبب روشن شدن موها می شود.

سرم های مو، سبب صاف شدن موهای وز و مجعد می شوند.

سرم مو برای موهای نازک و ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد.

در ترکیب برخی از سرم های مو از ویتامین ها استفاده شده است که سبب تقویت موها می شود.

سرم های مو از نشستن دود و الودگی برروی موها هم جلوگیری می کند.

همچنين استفاده از سرم های مو، میتواند موهای شما را دربرابر حرارت زیاد مثل حرارت سشوار حفظ نماید.

سرم های مو دارای خاصیت مراقبت از مو دربرابر اشعه UV نور خورشید را دارا می باشند.

سرم تقویت کننده مو برای موهای رنگ شده هم مناسب است.

 

شیوه استفاده از سرم مو

سرم موی با کیفیتی را بخرید که بطور کامل با موی شما و نیاز هایش سازگار باشد. همچنين میتوانید با قدری صبر و حوصله، سرم موی خانگی خودتان را تهیه کنید.

 

موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. موهایتان را به آرامی با حوله خشک کنید.

 

هنگامی که هنوز موهایتان قدری نمدار است، به اندازه ی یک نخود سرم مو بردارید. آنرا ۵ تا ۶ ثانیه کف دست هایتان پخش کنید تا گرم شود.

 

سرم مو را از نزدیک گوش ها، روی ساقه و نوک موهایتان( به سمت پائین) بزنید. موهایتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و با نوک انگشتان خویش، سرم را بر تمام بخش های مو پخش کنید.

 

برس مو یا شانه ای دندانه درشت را برای پخش کردن یکسان سرم استفاده کنید. اکنون، موهای نرم و ابریشمی خویش را به هر صورتی که میخواهید ، حالت بدهید.

 

بهترین سرم مو

 

تهیه سرم مو در خانه

۱- تهیه سرم مو با روغن:میتوانید از روغن های طبیعی برای ساخت سرم استفاده کنید. روغن هایی که برای نرم کردن مو و برّاق شدن و شفافیت مو استفاده می شوند.

 

روغن های طبیعی و گیاهی مثل روغن بادام یا آواکادو که سالها است برای موهای خشک و از بین بردن حالت های شکنندگی و تجعد مو آن ها استفاده می شود.

 

شکنندگی و مجعد بودن مو به علت نبود رطبت کافی در موها می باشد. این نوع روغن ها، وارد منافذ مو شده و نرمي از دست رفته موها را به آن ها باز می گرداند و آن ها را خوش حالت می کند.

 

حتماً از نوع مایع این نوع روغن ها استفاده کنید و از جامد آن ها استفاده نکنید. استفاده از نوع مایع آن برای بسیار مناسبتر است

 

برای این که سرم شما معطّر باشد، میتوانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید مانند اسانس اسطوخودوس یا وانیل و بعد مواد را با هم ترکیب کنید( یک قاشق غذاخوری روغن مورد نظرتان را با ۳ قطره اسانس موردنظر مخلوط کنید).

 

بعد از آن چند قطره از این مواد را روی کف دستتان بریزید و به هم بمالید و آنگاه به تمام موهای خود بزنید، مخصوصا به بخش های اسیب دیده. چند قطره بزنید و بیشتر از چند قطره استفاده نکنید، زیرا باعث می شود موهایتان چرب بنظر آید.

 

اگر روغن های گفته شده را پیدا نکردید، میتوانید از روغن کانولا یا روغن زیتون استفاده کنید .اگرچه این روغن ها معمولاً برای موها استفاده نمی شوند، چند قطره از آن ها میتواند کار روغن های اصلی که برای این منظور استفاده میشوند را انجام دهند .فقط نباید بیش از چند قطره استفاده کرد.

 

۲- تهیه سرم مو با عسل:میتوانید با عسل طبیعی برای موهایتان سرم بسازید تا حالت خشکی و مجعدی موهایتان را رفع کنید.

 

برای تهیه این سرم، یک هشتم قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری نرم کننده مخلوط کنید. قدری از آنرا به موهای خویش بمالید.

 

همچنين میتوانید این مخلوط را با شانه به موهای خویش بمالید. اسپری های مو دارای الکل می باشند. الکل باعث تشدید شکنندگی موها می شود

 

۳- شیوه ديگر تهیه سرم مو:نخست ۴ قاشق غذاخوری کره را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل درون ظرفی می ریزیم .سپس مدت ده دقیقه آن را حرارت می دهیم و هم می زنیم تا کاملاً ذوب شوند.

 

۵ قطره اسانس رزماری و یا ترنج یا اسطوخودوس را به آنها اضافه می کنیم. ۲ قطره روغن دارچین را به مواد اضافه می کنیم و آنرا برای ۳۰ ثانیه به هم می زنیم.

 

پس از آن که مخلوط آماده گردید، آنرا درون ظرف دربسته قرار داده و در یخچال بگذارید تا تازه بماند. این مواد را هرچند وقت یک بار، روی سر خویش بمالید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی