همشهریان مواظب خرید ماهی از دوره گردها باشند

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ یک دوره گرد که اقدام به توزیع ماهی در محدوده بلوار ۱۵ خرداد بافق، حوالی ساعت شش و نیم عصر امروز چهارشنبه، می کرد با تذکر مامور شبکه دامپزشکی بافق متواری شد.

«رضایی» بازرس دامپزشکی در این باره گفت: پس از حضور در محل، کنترل مجوز وی صورت گرفت که مشخص شد؛ دامپزشکی استان هرمزگان این مجوز را برای شهرستان بهاباد صادر کرده است و این خلاف مقررات بود که در بافق توزیع ماهی صورت می گرفت. وی ضمن گلایه از برخی شهروندان گفت: برخی شهروندان مانع از کار بازرسی اینجانب شدند که چرا ماهی فروشی که به قیمت کمتر ماهی توزیع می کند، اجازه نمی دهید. وی افزود: این رفتار درست نیست و ما وظیفه داریم بر روی این گونه توزیع های خلاف عرف، نظارت کنیم تا سلامتی شهروندان در خطر نیفتد!

وی تصریح کرد: اخیرا چند مورد داشتیم که تعدادی از شهروندان بافقی از دوره گرد ماهی خریداری کرده و بعد متوجه شده بودند که ماهی فاسد بوده است و صبح به اداره دامپزشکی آمده و درخواست پیگیری این موضوع را داشتند. وی ادامه داد: چگونه می توان این موضوع را پیگیری کرد؛ در حالی که دوره گرد کیلومترها فاصله گرفته است.

جهت پیگیری بیشتر این موضوع از دکتر سالاری، رئیس دامپزشکی بافق سوال شد که وی گفت: در این مورد خاص، پس از بررسی مشخص شد، مجوز این دوره گرد ماهی فروش، برای شهرستان بهاباد بوده است؛ ولی در بافق اقدام به توزیع کرده بود. وی افزود: معمولا  فروشنده های دوره گرد ماهی، صبح و در وقت اداری به محل دامپزشکی آمده و پس از بازرسی و بررسی شرایط ماهی ها توسط اینجانب، تنها به آنها اجازه داده می شود که در کنار یک فروشندگی مرغ و ماهی در بافق؛ معمولا مرغ و ماهی«ملل» یا «سید» کار فروش را انجام دهند؛ به گونه ایی که وزن کشی در ماشین و اگر احتیاج به خرد کردن بود توسط آن صاجب مغازه انجام شود. وی تصریح کرد: متاسفانه این دوره گردها چون تصور می کنند، مقدار ماهی آنها در شهر مقصد به فروش نرود در طول مسیر اقدام به توزیع و فروش می کنند که این برخلاف ضوابط هست. در خصوص این دوره گرد هم چون با مامور دامپزشکی ما برخورد داشت اجازه توزیع داده نشد و با هماهنگی اداره آگاهی ممانعت به عمل آمد.

رئیس دامپزشکی بافق در توصیه ایی به عموم شهروندان بافقی گفت: از دوره گردها اصلا خریداری ماهی نکنند و اگر خواستند که خرید نمایند؛ حتما مجوز دامپزشکی آنها که ممهور به مهر برجسته دامپزشکی مبدا هست، مشاهده کنند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»