افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان در بافق

یزد – ایرنا – همزمان با دومین روز بزرگداشت دهه فجر،نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان بافق روز یکشنبه در ۱۴ غرفه در محل کاروانسرای تاریخی میدان خان مرکز این شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف رونق و پویایی تولید در رشته های مختلف صنایع دستی و معرفی محصولات و بازاریابی فروش با ۱۵ درصد تخفیف تا ۱۹ بهمن ماه جاری برای بازدید عموم دایر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌ بافق  در حاشیه افتتاح نمایشگاه یادشده به ایرنا گفت: این نمایشگاه با عنوان « دهه فجر با صنایع دستی» دایر شد و علاقه مندان می‌توانند ضمن بازدید از نمایشگاه در ساعت اداری به صورت رایگان از موزه وحشی بافقی نیز بازدید کنند.

به گفته لیلا رنجبر محصولات حصیری، پته دوزی، مینای مس، سفال مس، سفالگری، گلیم بافی، تابلو فرش و سرمه دوزی از جمله کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه است.

وی همچنین تصریح کرد: نمایشگاه فرصت بسیار مناسب و موثری است تا علاقه‌مندان با هنرهای اصیل و سنتی منطقه آشنا و ضمن بازدید از بازارچه صنایع دستی نیازهای خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

این مسوول در ادامه ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی، خودباوری و افزایش اعتماد به نفس هنرمندان  و معرفی محصولات حصیری شهرستان را به عنوان یک هنر منحصر به فرد از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه عنوان کرد.

فعالیت یک هزار و ۱۱۰ هنرمند صنایع دستی بیشتر مبنای تامین درآمد برای خانواده‌های بافقی است و فراوانی این جامعه آماری را زنان در رشته حصیربافی تشکیل می‌دهند.

مواد اولیه محصولات حصیری از الیاف ، شاخ و برگ درختان خرما منطقه تامین می‌شود که در بافق در سطح بیش از ۲ هزار هکتار نخلستان های شهرستان به وفور در دسترس است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی