راه اندازی طرح نسخه الکترونیکی در ۸ شهرستان یزد همزمان با دهه فجر

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از راه اندازی طرح نسخه الکترونیکی در هشت شهرستان این استان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

دریجانی با اشاره به آغاز طرح نسخه الکترونیک در یزد گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، نسخه الکترونیک در ۸ شهرستان استان راه اندازی می شود.

«محمد دریجانی» امروز دوازدهم بهمن ماه در نشست با خبرنگاران از راه اندازی نسخه الکترونیک در شهرستان‌‌های استان به جز شهرستان خاتم به مناسبت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: براساس این طرح که از اول امسال برای سه شهرستان بافق، مهریز و تفت اجرایی شده بود،  ۵۲ مطب، ۳۸ داروخانه و ۳ آزمایشگاه به ارائه نسخه الکتروینکی می پردازند.

وی با بیان این که تاکنون پنج هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده و هزینه‌های آنها از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است، افزود: در این طرح ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به مزایای اجرای این طرح، افزود: با رایزنی‌هایی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد در شرایط کنونی کشور هیچ مشکلی در رابطه با  کمبود دارویی مواجه نیستیم و در تامین داروهای بیماری های صعب العلاج و بیماری های خاص مشکلی در استان نداریم.

دریجانی با اشاره به پرداخت های بیمه به مراکز درمانی نیز اظهار کرد: تلاش شده تا در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیکی ماهیانه یک پرداخت به موسسات تشخیصی درمانی داشته باشیم که این امر رضایت مراکز درمانی را به دنبال داشته و به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۲۳ میلیارد تومان به تمامی مراکز پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات تمام موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت تا پایان شهریورماه و مطالبات مراکز روستایی نیز تا پایان آذرماه پرداخت شده است که امیدواریم در ماندگاری بیشتر پزشکان در روستاها موثر باشد.

دریجانی گفت: ما از تمامی همشهریانی که بیمه سلامت همگانی هستند و یا دفترچه آنها اعتبار ندارد، درخواست داریم که با مراجعه به مراکز پیشخوان های طرف قرارداد بیمه خود را تعیین تکلیف کنند زیرا از ابتدای سال گذشته زمان انتظار برای دفترچه مشخص می شود.

وی ضریب نفوذ بیمه در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: کمتر از چار یا پنج درصد از جمعیت استان یزد فاقد بیمه هستند.

این مسئول با بیان این که سهمیه بیمه اتباع بیگانه در استان ۱۳ هزار نفر تعیین شده ولی تنها حدود چهار هزار نفر از آنها برای پوشش بیمه ای قادام کرده‌اند، خاطرنشان کرد:براساس برنامه ریزی تمام اعضای خانواده اتباع بیگانه مجاز استان در سال آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند تا استفاده چند خانوار اتباع از یک دفترچه و مشکلات ناشی آن برطرف شود.

دریجانی همچنین با اشاره به مکانیزاسیون شدن فرآیندها در بیمارستان‌‌های دولتی استان، در پایان ابراز امیدواری کرد که مقدمات اجرای این طرح در بیمارستان‌‌های خصوصی استان برای سال ۱۳۹۹ نیز فراهم شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام