۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی استان یزد گازدارند/ انتقال گاز به بیش از هفت هزار واحد صنعتی

مدیر شرکت گاز استان یزد از برخورداری ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی استان یزد از نعمت گاز خبر داد و گفت: هفت هزار و ۴۳۹ واحد صنعتی تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، علی‌اکبر میدان شاهی عصر امروز به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه فجر در نشست خبری با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: باوجود امنیت که بسیار مهم است و به برکت خون شهدا و در سایه تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانسته‌ایم به پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، فناوری و سایر عرصه‌ها برسیم و با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی خون پربرکت این شهید باعث وحدت و همدلی بیشتر در این کشور شد.

وی بر اصل صداقت در خدمت به مردم تأکید کرد و افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خدمت صادقانه به مردم است که باید آن را تقویت کنیم و باارئه خدمات بهتر از فشار اقتصادی بکاهیم.

مدیرکل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گام برداریم و به چشم‌اندازها و آرمان‌های بیان‌شده توجه کنیم.

میدان شاهی در بیان عملکرد شرکت گاز استان یزد اذعان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ در صد روستایی استان یزد از نعمت گاز بهره‌مند هستند و درمجموع ۹۸ درصد از جمعیت خانوار شهری و روستایی استان یزد از نعمت گاز برخوردارند.

وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به ۱۴۵ روستای استان در حال انجام است که تاپایان سال ۹۹ و ۱۴۰۰ پس از اخذ تأییدیه‌ها از شرکت ملی گاز ادامه می‌یابد.

مدیرکل شرکت گاز استان یزد بیان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۷۷۵ کیلومترشبکه انتقال گاز (فلزی و پلی اتیلن) اجراشده است که سه هزار و ۸۳۶ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

*تعداد شهرها و روستاهای گازرسانی شده

میدان شاهی مجموعه ایستگاه‌های تقلیل فشار احداث‌شده را ۲۶۲ ایستگاه عنوان کرد و گفت: تعداد کل شهرهای گازرسانی شده تاکنون ۲۱ شهر که پنج شهر در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است.

وی تعداد کل روستاهای گازرسانی شده را هم تاکنون ۵۰۸ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۴۲ روستا در دولت تدبیر و امید بوده و تعدد کل نیروگاه‌های گازرسانی شده ۲۷ مورد و ۱۶ نیروگاه در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است.

مدیر شرکت گاز استان یزد تعداد جایگاه‌های CNG را هم تاکنون ۴۸ جایگاه اعلام کرد که پنج جایگاه در دولت فعلی بوده است و تعداد صنایع گازدار شده هم تاکنون هفت هزار و ۴۳۹ واحد صنعتی به شمار می‌رود که از این تعداد سه هزار و ۷۱۰ واحد صنعتی در دولت فعلی و قبلی به بهره برداری رسیده است.

*اعلام پروژه‌های شرکت گاز در دهه فجر

میدان شاهی از آغاز عملیات گازرسانی به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: به همین منظور عملیات اجرایی گازرسانی به فاز دو بخش روستاهای خران با ۱۴۹ میلیارد ریال اعتبار و باقی‌مانده دهستان جلگه و فاز اول دهستان بنستان با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار و صنایع واجد شرایط استان با اختصاص اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریالی آغاز می‌شود.

وی از بهره‌برداری پروژه گازرسانی به بیش از ۲۰ روستای شهرستان بهاباد و مهریز خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی ۱۸۶ واحد صنعتی استان و فاز دو فولاد آلیاژی (یزد یک) هم بااعتبار ۲۴۶ میلیارد ریال و بخش CNG بهاباد هم با اختصاص پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری می رشد.

در این نشست خبری برخی معاونان مدیرکل شرکت گاز استان یزد ازجمله سعید عقلی رییس امور مهندسی و اجرای طرح‌ها، سید حامد رضا صفوی معاون امور بهره‌برداری، بی‌بی لیلا میر اکبری معاون برنامه‌ریزی و علیرضا بشری وی را همراهی می‌کردند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در