شرب خمر عامل بسیاری از فساد و فحشاء در جوامع غربی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ امروزه استفاده از مواد آسیب‎زا، از جمله الکل،شراب…. در جهان به یک بحران اجتماعی و اخلاقی تبدیل شده و بشر را به سوی پرتگاه خطرناکی کشانده است،متاسفانه در سالیان اخیر مصرف مواد الکلی و مشروبات در بین جوانها گاهی خبر ساز شده است؛ حتی آسیب پذیری مصرف مشروبات الکلی در میان جوانان مشاهده می کنیم. به گونه ای که در برخی محافل عروسی وجشن تولدها ، جوانها به راحتی اقدام به خوردن شراب نموده و از این کار قبح و زشت واهمه ندارند… سال گذشته بود که در یکی از محلات یک جوان در اثر خوردن شراب اختیار از دستش خارج شد با یکی دیگر از دوستانش درگیری پیدا کرد و در یک اقدام وحشیانه گردن دوستش را با دندان به گونه ای زخم نمود، که تمام لباس های دوستش خونین شد.
یا در مجلس عروسی از بس چند نفری شراب نوشیده بودند، حال خود را نفهمیده و در وسط خیابان تلو تلو می خوردند…و یا گاهاً شنیده می شود جوان بر اساس استفاده از مشروبات دست ساز دچار مرگ شده است؛ متأسفانه در جامعه رایج شده است که جوانها استفاده از مواد مخدر را بد واعتیاد آور دانسته، در حالی که شرب خمر را اعتیاد آور نمی دانند ؟ و حتی بصورت نادر شنیده می شود برخی از پزشکان یا اطبا برای درمان بیماری تجویز به امر شرب خمر می کنند.
در ادامه از نظریات کارشناس مذهبی حجت الاسلام سید عباس حسینی باقرآبادی پیرامون موضوع “آسیب شناسی مشروبات الکلی بهره مند می شویم:

کاش دشمن شناس باشیم
مضرات شرب خمر
برپیکره مسلمین
دشمن در هیچ عصر و زمانی بیکار نبوده و هر روز با مطالعات و آگاهی بیشتر خود نسبت به آموزه های دین اسلام، خنجر از پشت بر پیکر مسلمین وارد می کند و بدون اینکه به صورت علنی با دین و باورهای دینی مبارزه کرده و هیجانات جوانان غیور ما را به تحریک بیندازد به صورت نرم افزاری و انتقال ویروس های به ظاهر جذاب و لذت بخش، جنگی نرم علیه مسلمین به راه انداخته و سازی می زند که صدای آن را بعداً خواهیم شنید.
آیا می دانید مستشرقین (غربی هایی که اسلام را مطالعه می کنند و منابع دین اسلام را مورد بررسی قرار می دهند) غالبا از یهودیان و مسیحیانی هستند که مزدور دشمنان اسلام اند و پول های هنگفتی دریافت می کنند تا با مطالعه دقیق آموزه های دینی، راه هایی برای نفوذ و تزلزل اسلام بیایند؟!
دشمن با مطالعه قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام به این نتیجه رسیده است که هر چه اسلام و مسلمین دارند و به آنها عزت و عظمت و هیبت می دهد در گرو نماز و ارتباط با خداوند متعال است. او خوب فهمیده است مادامی که یک مسلمان به عبادت با خدای خویش مأنوس بوده و از نماز و عبادت خویش با معبود خود لذت می برد، نمی تواند بر او مستولی شده و نخواهد توانست با قدرت روح او به مبارزه برخیزد. لذا به دنبال راهی می گشتند تا بتوانند با نماز و عبادت مبارزه کنند.

ویروسی که شراب (خمر) نام دارد
آنها خوب فهمیدند که بدگویی کردن از نماز و شبهه افکنی در این زمینه، تاثیری بر جان و دل مسلمین ندارد و نمی تواند باور یک مسلمان نسبت به نماز را کمرنگ کند. هرچند ممکن است اندکی از جوانان و نوجوانان ناآگاهِ نسبت به دین را به سمت خود سوق دهند؛ اما قاطبه مسلمین با آنها مبارزه کرده و دست از این باور دینی خود بر نمی دارند؛ لذا ویروسی را در میان مسلمین رواج دادند که امروزه در محافل و مجالس جشن و عروسی و در دستان جوانان ، نوجوانان ، زنان و مردان مسلمان ورود پیدا کرده است و موجب گردیده ارتباط این فرد مسلمان با خدای خویش، قطع شود.آری ویروسی که شراب (خمر) نام دارد.
امروزه جنگ نظامی علیه مسلمین کارایی ندارد
دشمن خوب فهمید با چه ابزاری به جنگ با مسلمین برود. او خوب متوجه شد که امروزه جنگ نظامی علیه مسلمین کارایی ندارد و باید با جنگ نرم، تیشه به ریشه مسلمین بزند و از آن طرف نیز جوان عزیزی که از حکم دین مبین اسلام بی اطلاع است و ستم های شراب و شرابخواران در طول دوران تاریخ را مطالعه نکرده است، لذت های زودگذر این ویروس، او را آلوده کرده و نه تنها جسم و تن و عقل او را به خطر می اندازد که در وهله اول، دین او را هدف قرار داده و ریشه های دینی او مورد آسیب قرار می گیرد و البته جای بسی تأسف است که برخی پزشکان و نسخه نویسانِ به ظاهر مسلمان نیز که دم از اسلام و ایمان می زنند به راحتی، جوان مسلمان را تشویق به این امر می نمایند. حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرمود: خداوند متعال، هیچگاه شفا را در امور حرام قرار نمی دهد (بحارالانوار،ج۵۹،ص۶۷) و فرمود: اگر قطره ای شراب بنوشی آن زمانی که در حالت جان دادن هستی آن وقت پشیمان خواهی شد، ولی دیگر نمی توانی کاری بکنی.(کافی،ج۶،ص۴۱۳)

ای کاش اندکی به خود بیاییم و نسبت به دین خود دغدغه مند باشیم
ای کاش! اندکی به خود بیاییم و نسبت به دین خود دغدغه مند باشیم. ای کاش بدانیم که دشمن اسلام در برابر چشمان مبارک فرزندان رسول خدا (ص) چه جسارتی با سر مطهر سیدالشهداء کرد؟!ای کاش جوان عزیز می دانست این وسیله ای که عامل لذت و شادی زودگذر است در چه مکان هایی و توسط چه اراذل و اوباشی مورد استفاده قرار می گیرد؟!
ای کاش! جوانان عزیزی که در ماه های محرم و صفر در عزای سید و سالار شهیدان به سر و سینه می زنند و گریه می کنند بدانند بعد از اسارت اهل بیت در کربلا، چه اتفاقاتی در کاخ عبیدا… بن زیاد و یزید بن معاویه اُفتاد که در آن زمانی که سر مطهر آن امام هُمام در کنار آنها بود با شراب خوری خود به عیاشی می پرداخته و به آن حضرت و اسراء اهانت می کردند.
ای کاش! بدانیم هرآنچه را که خداوند برای ما حرام کرده است به خیر و صلاح ما و در راستای رسیدن به هدف از خلقت بشریت است.
شرب خمر عامل بسیاری از فساد ها و فحشاهایی است که امروزه در جوامع غربی رواج دارد
ای کاش! کمی بصیرت داشته باشیم و روحیه دشمن شناسی خود را تقویت کنیم و بدانیم که هیچگاه دشمن در طول تاریخ، دلسوز مومنان و دینداران نبوده و نخواهد بود و هرجا که به ما نزدیک می شود درصدد ضربه زدن به کیان اسلام و مسلمین است.
اگر نماز، عبادت و ارتباط با خداوند متعال عامل پیشرفت در زندگی مادی ، معنوی و آرام بخش تمام دنیا و آخرت است. اگر همه امور زندگی ما در گرو نماز است
اگر رزق و روزی ما در گرو عبادت ما در محضر خداوند متعال است
در مقابل، شراب و شرب خمر مایه زوال عقل و فساد عبادت و بندگی است.
شرب خمر، مانع ارتباط با خداوند است
شرب خمر عامل بسیاری از فساد ها و فحشاهایی است که امروزه در جوامع غربی رواج دارد
شرب خمر، دیدگان انسان را بر حق و حقیقت می بندد که موجب می شود حتی گاهی بر محارم خویش نیز نظر سوء پیدا کند
آنچه که فراوان آن حرام است اندک آن نیز حرام است
دشمن خوب فهمید که نماز، مانع از فساد و فحشا می شود و مادامی که مسلمین به دنبال فساد و فحشا نباشند نمی تواند بر آنها سیطره پیدا کند. بنابراین ویروسی را به جان مسلمین انداخت که تیشه به ریشه نماز آنها بزند و بزرگترین مانع فساد و فحشا را از میان بردارد؛ چون مسلمانی که لب به شراب می زند تا چهل روز، اثر نجاست شراب بر بدن او باقی است و اعمال عبادی او و نمازهای او مورد قبول نخواهد بود (کافی،ج۶،ص۴۰۰) و نمازی که قبول نباشد تاثیری ندارد.
آری، نماز بزرگترین مانع ورود انسان به گناه و منکرات است و شرب خمر نیز قوی ترین عامل هدایت انسان به سمت گناه و معصیت خدا است.
امام صادق علیه السلام فرمود: آنچه که فراوان آن حرام است اندک آن نیز حرام است.
وقتی شراب حرام شد، فرقی میان کم و زیاد آن و یک شب و هزار شب آن نیست
وقتی شراب حرام شد، فرقی میان کم و زیاد آن و یک شب و هزار شب آن نیست و اینکه برخی با این بهانه که یک شب هزار شب نمی شود، مجالس عروسی جوانان پاک و متدین ما را آلوده به این نجاست می کنند، دشمنان دین و دیانت ما هستند.
ازدواجی که باید با نام و یاد خدا آغاز گردد تا سرچشمه همه خوبی ها باشد و فرزندانی مومن و متدین را تربیت کند متاسفانه در اثر بی دقتی، ریشه در گناه و فساد دوانیده و نمی توان انتظار داشت که آینده این ازدواج، میوه های شیرین و دلنشین باشد.
رسول خدا (ص) فرمود: فردی که شراب نوشیده است؛ اگر مریض شد به ملاقات او نروید و اگر مُرد او را تشییع نکنید و در قبرستان مسلمین خاکش نکنید. اگر در دادگاه شهادت داد، شهادت او را نپذیرید و اگر به خواستگاری دختر شما آمد به او دختر ندهید.(کافی،ج۶،ص۳۹۶)
امام صادق (ع) نیز فرمود: اگر فردی به دیگری شراب بنوشاند، خداوند متعال در روز قیامت او را از داغترین و بدبوترین آب های دوزخ می نوشاند. (کافی،ج۶،ص۳۹۷)
همچنین در فرمایش دیگری به یکی از اصحاب خود فرمود: به فلانی بگو هرکسی که یک جرعه از شراب بنوشد مورد لعنت و نفرین خداوند ، فرشتگان ، پیامبران الهی و همه مومنین قرارمی گیرد. (کافی،ج۶،ص۳۹۹)
نوشنده شراب بداند که در حال مرگ با تشنگی فراوان از دنیا می رود و در روز قیامت تشنه محشور می شود و با تشنگی مفرط به سمت جهنم کشیده می شود (کافی،ج۶،ص۴۰۰) در حالی که صورتش سیاه شده و زبانش از دهانش بیرون افتاده و روی زمین کشیده می شود و آب دهانش از روی زبان به زمین می ریزد. (کافی،ج۶،ص۳۹۶) و درآن روز است که همگان با نگاه تنفر به او نگاه می کنند و موجب اذیت و آزار اهل محشر خواهد بود.در آن روز، او و همه کسانی که عامل شرب خمر او شده اند با خفّت و خواری به سمت آتش دوزخ کشیده می شوند.

 

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل