۷۳ مرکز توانبخشی در یزد به معلولان خدمات ارائه می‌دهد

یزد- ایرنا – مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: هم‌اکنون ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی به افراد معلول خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

علی محمد عطابخش روز دوشنبه در آیین معارفه رییس بهزیستی مهریز افزود: از این تعداد ۱۸ مرکز حرفه‌آموزی بالای ۱۵ سال دختر و پسر، ۱۲ کارگاه تولیدی، هشت مرکز آموزشی توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، ۱۷ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان، چهار  مرکز آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن به صورت روزانه خدمات ارائه می‌دهد

وی ادامه داد: افراد زیر پوشش بهزیستی از اقشارضعیف و بسیار آسیب پذیر جامعه هستند که ارائه خدمات به آنها نیاز به همکاری تمام بخش های دولتی و غیردولتی به خصوص حمایت و همراهی تشکله ها و بخش خصوصی و خیران نیاز مبرم است .

این مسوول اظهار داشت: کار در بهزیستی نوعی عبادت است  که نصیب افراد می‌شود و باید با همت جدی و با جلب همکاری همگان برای حل مسائل و مشکلات افراد زیر پوشش در بخش‌های مختلف بیش از گذشته ماموریت‌های کاری و انسانی را با دقت انجام داد.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: فلسفه وجودی مدیران در هر پست و مقامی که هستند فقط خدمت به مردم و رسیدگی به مطالبات و حل مسائل است و اداره بهزیستی از جاهایی که است که باید خیلی جدی در راستای اجرای ماموریت‌ها اقدام کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: خدمت به بندگان خدا به ویژه کسانی که جزو طبقات ضعیف جامعه هستند یک عمل مهم و مورد تاکید مکتب اسلام است و باید همه بهزیستی را برای رسیدن به اهداف مقدسی که دارد یاری دهند.

همچنین فرماندار مهریز گفت: جلب مشارکت خیران برای رسیدن به اهداف دولت و نظام که توسط اداره بهزیستی و سایر محموعه‌های اداری پیگیری می‌شود بسیار ضروری است و باید همه در کنار هم خادم مردم مومن و فداکار باشیم .

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: در شرایط خاص اقتصادی کار در بهزیستی و کمک به طبقات آسیب‌پذیر یک کار مهم و عبادت محسوب می‌شود و باید تمام تشکل‌ها ، خیران و مردم نوعدوست دولت را بیش از گذشته در انجام وظایف خطیر خود یاری دهند.

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد تحت حمایت این نهاد هستند.

تعداد افرادی که به نوعی در استان دچار معلولیت هستند، حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می شود و بر پایه آمارهای جهانی حدود ۱۰ درصد افراد هر جامعه ای به شکلی از معلولیت رنج می‌برند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۹ درصد آن در مرکز استان و بقیه در شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، تفت، ابرکوه، بافق ، بهابا و خاتم زندگی می‌کنند.

در این مراسم با قدردانی از علیرضا علیزاده به جای وی رضا زارع میرک‌آباد به عنوان سرپرست بهزیستی مهریز معرفی شد.

۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی مهریز هستند.

مرکز مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی