انشاا… سعی خواهد شد شرایط تعویض پلاک بافق مطلوب تر بشود

به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز پنجشنبه؛ پنجم بهمن ماه سال جاری، برخی از شهروندان بافقی از ساعت کاری تعویض پلاکی اظهار نارضایتی کردند.
یکی از شهروندان گفت: حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر در محل تعویض هستیم، زمانی که ۱۰ نفر پذیرش شدند؛ متصدی تعویض پلاکی می گوید: همگی تشریف برده و ۵:۰۰ صبح فردا ینجا باشید.
تلفن دیگری که در این رابطه به نشریه افق کویر شد؛ حاکی از آن است که شهروندان در این خصوص واقعا مشکل دارند و اگر نخواهند به این مرکز مراجعه کنند باید ۱۵۰ کیلومتر با این بنزین سهمیه بندی تا یزد بروند!
یک کارگر شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور در دفتر هفته نامه گفت: چگونه ساعت ۵:۰۰ صبح که هنوز هوا تاریک است، به محل تعویض پلاکی برویم؟ آخر این انصاف است؟!
عذرا برزگزی، متصدی مرکز تعویض پلاک بافق گفت: ۱۵ الی ۱۶ نفر بیشتر پذیرش نداریم و افسر به ما می گوید که بیشتر از این پذیرش نکنیم! وی گفت: هیچ وقت تعویض پلاکی خلوت نیست ونمی توان روز خاصی را نام برد تا مراجعان در آن روز حضور پیدا کنند. وی افزود: برای این که امور پرونده ها سریع تر پیش برود نیاز هست تا تعداد افسر مربوطه در راهنمایی و رانندگی زیادتر بشود تا کارها سرع یابد. وی گفت: هیچ چیز دست ما نیست و هر چه که افسر به ما بگوید ما باید نجام بدهیم.
پیرامون همین موضوع از سرهنگ « فاطمه نوق» مسئول روابط عمومی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق سوال شد که وی پاسخ داد: ساعت کاری دفتر تعویض پلاکی از ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح است و باید تا ساعت۱۴ بمانند و کار کسانی را که مراجعه می کنند، انجام دهند و فرم ها را هم تکمیل کنند. اگر بیشتر پذیرش داشته باشند؛ تمام کارها انجام نمی شود و ۱۰ نفری که مراجعه می کنند، کارمندان باید تا ظهر بمانند و کار این ۱۰ نفر را تمام کنند.
وی افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی، امکان اضافه کردن نیرو وجود ندارد و جهت طی شدن مراحل اداری و اینکه همه پرونده های روزانه، باید در وقت اداری به راهنمایی و رانندگی ارسال شود و سپس مراحل دیگر آن انجام بشود. وی افزود: امکان پذیرش بیشتر میسر نیست! وی تصریح کرد: هر ارگانی قصد خدمت گزاری به مردم را دارد؛ ولیکن وقتی به دلیل کمبود ها، هیچ چاره ای وجود ندارد؛ کاری نمی شود کرد!
وی تاکید کرد: به گفته رئیس پلیس راهور؛ اگر مسئول دفتر تعویض پلاک بافق، می تواند تا ساعت اداری همه کارهای مربوط به پرونده ها را انجام دهد ۵۰ نفر را هم پذیرش کند. به غیر از پلیس راهور، متصدیان دفتر تعویض پلاک بافق هم؛ روزانه فرصت بیشتری ندارند.
وی در عین حال توصیه کرد: اگر متصدی دفتر تعویض پلاک بافق می تواند روزانه ۵۰ نفر پذیرش داشته باشد و در ساعت اداری همه پروند هها را به پلیس راهور ارسال کند؛ ما مشکلی از جهت پذیرش نداریم!
بلاخره فرمانده نیروی انتظامی بافق، سرگرد “شهرام طولابی نژاد” خود وارد میدان شد و پیرامون این مشکل شهروندان به صراحت اعلام کرد: انشاا… سعی خواهد شد شرایط مطلوب تر بشود.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در