توان راهبردی بسیجیان از عوامل پیشرفت نظام است

بزد – ایرنا – رییس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد گفت: جامعه رو به رشد به افراد متخصص و دلسوز نیاز دارد، زیرا استکبارجهانی برای تسلط بر کشورها برنامه‌های بلند مدت دارد و برای مقابله با دشمنی‌ها و تهاجم آنها باید راهبردها مشخص باشد.

سرهنگ غلامحسین دشتی چهار شنبه شب در هفتمین نشست کارگروه هفت گانه بسیج شهرستان بهاباد با اشاره به ضرورت همبستگی بین نخبگان افزود: بسیجی می تواند سازنده باشد و با راهبرد و برنامه ریزی موجب پیشرفت نظام و انقلاب باشد و با کار جمعی ان شاء الله به زودی شاهد پیشرفت چشمگیر در همه زمینه ها خواهیم بود.

وی جایگاه اتاق‌های فکر و هیات‌های اندیشه ‌ورز و همچنین آینده‌ پژوهی را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: یک سوم قرآن کریم در رابطه با آینده ‌پژوهی است و عظمت انقلاب نیز به واسطه عمل به دستور اسلام است و به همین سبب در برابر صدها اتاق فکر دشمن، به ویژه آمریکا با صلابت ایستاده‌ایم.

رییس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه جامعه ای پیشرفت می کند که مدیران و مردم آن با هم اتحاد، انسجام و هماهنگی داشته باشند، افزود: باید کشورها علم مورد نیاز خود را خود تولید کنند، علمی که از بیگانگان گرفته شود همیشه آنها را یک قدم عقب تر نگه می دارد.

دشتی گفت: نخبگان و فرهیختگان با اجرای امر به معروف و نهی از منکر می توانند نیاز جامعه  خود را رفع کنند، یعنی مشکلات را شناسایی و برای حل آن از خود مایه بگذارند و به صورت امر به معروف و نهی از منکر اجرا کند.

این مدرس مراکز آموزش عالی یزد  ادامه داد: برای اینکه جامعه ای پویا و توانا داشته باشیم باید اختلافات را کنار بگذاریم و با ایجاد طرح های جامع و رهنمودهای رهبری به کشوری پویا دست پیدا کنیم .

دشتی خاطرنشان کرد: اعضای این هفت کارگروه با کار گروه‌های دیگر سایر استان‌ها  از طریق شبکه مرتبط شوند، تا بتوانند تبادل ‌نظر و منسجم‌ تر عمل کنند و افرادی که در این گروه ها  فعالیت می‌کنند به صورت مجازی و فیزیکی می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند

معاون سابق سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در ادامه  با بیان اینکه کارها باید سیاست ‌پژوهی و علمی‌ تر انجام شود، افزود: اتفاق دیگری که در مرکز ماهر انجام شده آن است که کارهای مطالبه‌گری در ساختار جدید مرکز ماهر تعریف شده است تا راهکارهای ارائه شده توسط مسوولان مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

دشتی به هدف مجمع بسیج اشاره کرد و گفت: این نهاد راهبردی دارای وظایف و اهدافی است همچون عملیاتی کردن صحبت‌های مقام معظم رهبری، کمک به دولت‌مردان و مسوولان شهرستان، مشاوره فکری و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مسائل و مشکلات در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی دیگر وظایف مجمع را شناسایی ضعف‌ها و تقویت توانمندی‌ های شهرستان از طریق راهکارهای توسعه و استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، ارائه طرح‌ها و پیشنهادها در کارگروه‌های تخصصی و تصویب در مجمع بسیج و ارائه به مسئولان برای اجرا مصوبات برشمرد.

رییس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد با اشاره به اینکه دشمنان نظام به توان نظامی  ما  پی بردند و با وارد شدن به فضای تهاجم فرهنگی ،مقابله با ارزش‌های دینی را هدف قرار دادند،

یادآور شد: زمانی که مقابله  نظامی باشد هدف تصرف شهر و دیار است اما در تهاجم فرهنگی تصرف ایده‌ها، عقاید و ارزش‌هاست به همین منظور دشمنان نظام به تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها اقدام کرده اند و هم‌اکنون بیشترین هجمه‌ای که کشور با آن روبروست، از طریق شبکه های مجازی است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که مجمع بسیج راهبردی شهرستان می‌تواند داشته باشد این است که از طریق این کارگروه راهکارهای مناسب ارائه دهد و به تصویب برسد.

وی بیان کرد: باید مردم با درک موقعیت نظام و انقلاب همچنان گوش به فرمان مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف نظام باشند.

این مدرس دانشگاه های یزد تصریح کرد: ولایتمداری ملت و هوشیاری آنها ضامن اقتدار کشور و مقابله با حوادث مختلف است ،قطعا دشمنان این آب و خاک نمی توانند با توطئه به اهداف پلید خود برسند.

دشتی ادامه داد: می توان مانند سردار شهید سلیمانی، جهانی فکر کرد و تصمیم گرفت و یک شخصیت بین‌المللی شد همچنان که این سردار شهید توانست با ایجاد فرهنگ ناب اسلامی در جهان برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند.

معاون سابق سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار داشت: باید افکار و ایده‌های والای این شهید توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌های گروهی تدوین و به نحو مناسب بین مردم و جوانان فداکار و مومن ترویج شود که به آن سخت نیازمندیم.

دشتی به وظیفه کارگروه‌های عضو مجمع بسیج سپاه استان اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه این کارگروه‌ها در اصل تولید فکر است و در راستای این فکر درست به ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: فرماندار و امام‌جمعه نیز می‌توانند برای اجرای طرح‌ها ورود کنند و پیگیر عملیاتی شدن آن شوند، ضمن اینکه بسیج و سپاه به نوبه خود از طرح‌ها حمایت کرده و با راهکارهای مختلف به منظور ایجاد بستر اجرای آن را فراهم کنند.

مسئول راهبردی سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز راهبردی استان یزد دارای هزار و ۲۰۰ نخبه در قالب ۹۵ گروه است که این اعضا فارغ از گروه‌ها و احزاب سیاسی در کنار هم قرار گرفته و مسائل مختلف در حوزه‌های هفت‌گانه را رصد می‌کنند.

نشست یادشده به همت دبیرخانه مرکز اندیشه و همفکر راهبردی بسیج (ماهر) بهاباد و با حضور جمعی از نخبگان بسیجی شهرستان تشکیل شد و فعالان شهرستان در هفت کارگروه اقتصادی و زیرساخت، فرهنگی اجتماعی، قضایی امنیتی، رسانه و فضای مجازی، مدیریت، آموزش و فناوری و سیاسی به بررسی مسائل و مشکلات موجود در هر حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مزکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در